Comisiones Obreras del País Valenciano | 16 abril 2024.

CCOO PV condemna les agressions feixistes produïdes durant la Cavalcada de les Magues de Gener

• El sindicat defensa que València siga una ciutat de la tolerància i la lliure expressió davant els atacs de la ultradreta

CCOO PV col·labora, des dels inicis de la seua celebració, en la Cavalcada de les Magues de Gener organitzada per la Societat Coral el Micalet a la ciutat de València pels seus valors de llibertat, fraternitat i igualtat en el context d’una festa per la infantesa que recorre els carrers del cap i casal.

13/01/2020.
CCOO PV condemna les agressions per part de grups d’extrema dreta amb total impunitat

Aquest diumenge 12 de gener diverses persones que participaven a la cavalcada han estat víctimes d’agressions per part de grups d’extrema dreta amb total impunitat. També han rebut insults i amenaces d’aquests col·lectius, que s’han concentrat lliurement als voltants del recorregut i han alterat el seu normal desenvolupament en interrompre la seua marxa amb agressions físiques. Des del sindicat destaquem, a més a més, que hi havia xiquets i xiquetes i persones menors d’edat formant part del festeig de la cavalcada que es van sentir amenaçades durant l’atac de les organitzacions de caire feixista.

Les entitats participants, com ara Escola Valenciana, Estrela Roja de Benimaclet, els Gegants de Benimaclet, la Societat Coral el Micalet i d’altres, s’han vist agredides, insultades i amenaçades davant la passivitat de la policia.

Comissions Obreres, per tant, insta a la Delegació de Govern i al seu delegat una major implicació i els recursos necessaris per a garantir la llibertat d’expressió i la seguretat de les manifestacions culturals i festives valencianes. És molt important que València siga una ciutat d’acollida, diversa, respectuosa amb les llibertats i lliure de delictes d’odi.