Comisiones Obreras del País Valenciano | 29 marzo 2024.

La Mesa de Diàleg Social Verd abordarà les polítiques públiques contra el canvi climàtic

Aquest organisme, integrat per sindicats, organitzacions empresarials i Govern valencià, tractarà el conjunt de normes i polítiques públiques que aposten per mitigar les conseqüències del canvi climàtic. Per a CCOO PV, la Mesa és una eina d’enorme potencial per al canvi de model productiu i de consum, on es garantisca la sostenibilitat mediambiental, social i econòmica.

18/12/2019.
    Mesa de Diàleg Social Verd

CCOO PV participa en la Mesa de Diàleg Social Verd, constituïda el 17 de desembre, un organisme conformat per sindicats, patronal i Govern valencià. La Mesa, que té com a objectiu impulsar i fer el seguiment del procés de transició ecològica justa, ja ha fixat el calendari de reunions i la metodologia de treball.

Per a CCOO PV, aquest organisme és una eina amb un potencial enorme per al canvi de model productiu i de consum en el qual garantir la sostenibilitat mediambiental, social i econòmica, on no es deixe cap persona enrere.

“L’economia només serà sostenible si es vigila l’extracció de recursos i si s’aposta decididament per un treball decent”, assenyala Daniel Patiño, secretari d’Acció Sindical, Salut Laboral i Medi Ambient de CCOO PV. Per al dirigent sindical, el model basat en la carbonització i en un volum d’emissions de gasos d’efecte hivernacle té símptomes d’esgotament, “a més de produir un impacte enorme en el territori, en els sectors, i en la salut de les persones treballadores, com hem pogut comprovar amb la recent DANA a les comarques del sud del País Valencià”.

La Mesa abordarà el conjunt de normes i polítiques públiques que aposten clarament per mitigar les conseqüències del canvi climàtic de manera transversal, amb aspectes claus com el model energètic o la recerca de nínxols d’ocupació.

En la pròxima reunió, s’establiran objectius concrets encaminats a aquesta transició i que influïsquen en el disseny d’infraestructures, edificacions, ordenació urbana, turisme i en el model industrial del País Valencià, en la línia dels Objectius de desenvolupament sostenible i amb les pautes de l’OIT.