Comisiones Obreras del País Valenciano | 29 marzo 2024.

Presentació de la campanya a Benidorm

CCOO PV posa en marxa una campanya per denunciar la precarietat laboral durant l'estiu

Es redueix el pes de l'afiliació de joves a Benidorm. CCOO l'Alacantí-les Marines, en el marc de la campanya de la Secretaria de Joventut del sindicat “A l’estiu, la precarietat no pren vacances”, estableix un servei d'informació i assessorament sindical dirigit a treballadores i treballadors menors de 35 anys amb una situació de precarietat laboral.

29/07/2019.
    Imatge de la presentació de la campanya a Benidorm

El percentatge de persones afiliades menors de 35 anys ha passat de representar el 27’66 % l’any 2012, al 24’39 % l’any 2019. La joventut està assumint treballs extremadament precaris en els quals la temporalitat, la parcialitat i l'economia submergida són freqüents: jornades extenuants i per sobre del que s’hi ha contractat, salaris per sota del conveni, funcions superiors a les del lloc de treball...

Ocupació submergida i de pitjor qualitat és una situació estructural en un sector, els serveis, que no han parat d'augmentar el seu pes en l'economia de Benidorm. Les polítiques per al canvi de patró productiu segueixen fracassant. Al mateix temps que els beneficis empresarials es recuperen amb força, les condicions de treball empitjoren i la precarietat es converteix en estructural.

Aquesta situació, que afecta totes les persones treballadores, significa en la joventut un problema, entre altres coses, per la presència de treballadors i treballadores pobres i pel retard en la cotització a la Seguretat Social o la mala qualitat d'aquesta, la qual cosa a mitjà i llarg termini significarà una falta de protecció important, tant en l’atur com en les pensions de jubilació. CCOO PV posa en marxa, com cada estiu, una campanya contra la precarietat que ha sigut presentada a Benidorm per Ana Belén Montero, secretària de Joventut i Política Social de CCOO PV i Consuelo Navarro Sánchez, secretària general de CCOO l'Alacantí-les Marines, que han insistit a posar a la disposició de les persones treballadores joves els recursos sindicals per ajudar a combatre l'abús que pateixen en els seus llocs de treball.

Montero ha assenyalat que la precarietat que pateixen les persones joves “els està impedint desenvolupar un projecte de vida a mitjà i llarg termini”. Aquesta situació es mostra en la baixa taxa d'emancipació al País Valencià que se situa en un 19’5 % de les persones d'entre 16 i 29 anys, segons les últimes dades disponibles de l'Observatori d'Emancipació del Consell de la Joventut d'Espanya.

El sindicat està duent a terme campanyes informatives, visites a empreses i, a Benidorm, ha establit un servei d'assessorament sindical i legal a persones treballadores pobres per donar resposta als seus problemes en els seus llocs de treball. Durant el mes d'agost, el servei legal estarà disponible dilluns al matí en la seu del sindicat situat a l'av. Beniardà, n. 59 de la ciutat de Benidorm.