Comisiones Obreras del País Valenciano | 29 marzo 2024.

Memòria i futur sindical, música i humor irreverent en la festa dels #50anysCCOOPV

Ignacio Fernández Toxo tancarà l'acte cúlmen de tot un any de celebracions previst el pròxim 14 de desembre en una assemblea que convocarà més d'1.800 sindicalistes en el poliesportiu del Cabanyal.

14/11/2016.
    Cartell assemblea 14D

L'11 de desembre de 1966 va tenir lloc la reunió fundacional de Comissions Obreres en la Societat Cultural “Lo Rat Penat”, en la plaça Manises de València. A aquesta trobada clandestina van acudir persones pertanyents al moviment obrer, al xicotet comerç, a grups cristians de base i a la lluita antifranquista.

Durant tot l'any 2016, s'han realitzat nombrosos actes commemoratius “amb l'objecte de recordar els pilars sobre els quals es va construir el sindicat i homenatjar les persones que van dedicar el seu temps, i moltes vegades la seua vida, a això. Però també per mirar cap endavant i dibuixar col·lectivament el sindicat que volem avui i en el futur”.

El del 14 de desembre de 2016, convocat en una data propera a la fundacional i molt rellevant pel que va significar la vaga general del 14D de 1988, vol ser el punt cúlmen d'aquest recorregut de cap a cap del País Valencià.

#RepensarCCOO entre expressions artístiques i humor per a seguir mirant al futur

Les portes d'accés al pavelló s'obriran a les 9.30 h i l'acte començarà a les 10.15 h del matí amb l'actuació del grup de rap Herba Negra, mentre el grafiter Xema Gonzàlez dibuixa el lema del 50 aniversari davant dels més d'1.800 representats sindicals convocats.

A les 10:30h, i com a colofó d'aquesta primera part festiva, gaudirem de l'anàlisi precisa, la crítica social i l'humor irreverent de Xavi Castillo que “ens donarà un bon repàs”.

L'aportació de memòria històrica i concreció dels reptes de futur per a Comissions Obreres del País Valencià correspondrà als secretaris generals de CCOO PV, Paco Molina; i de CCOO, Ignacio Fernández Toxo, les intervencions del qual estan previstes prop de les 11.30 h i 12.10 h respectivament.

La clausura, prevista prop de les 13 h, combinarà les actuacions musicals de la colla Estrela Roja de Benimaclet i del Cor Lleonard Giner.