Comisiones Obreras del País Valenciano | 1 mayo 2024.

“No podem permetre que els crims del franquisme es blanquegen, lluitarem perquè aquesta ignomínia no tire avant”

• CCOO PV participarà en l'acte per un Memorial digne, el dia 14 d'abril, en el mur d’afusellament del Terrer de Paterna.

La secretària general de CCOO PV, Ana García, ha intervingut hui en la presentació de la Comissió Cívica per la Memòria, la Dignitat i els Valors Constitucionals.

10/04/2024.
Intervenció d'Ana García, secretària general de CCOO PV.

CCOO PV ha participat hui en la presentació de la Comissió Cívica per la Memòria, la Dignitat i els Valors Constitucionals, un ampli front d'entitats del qual el sindicat forma part. La plataforma es constitueix en rebuig a la presentació per part del Partit Popular i de Vox en Corts Valencianes d'una bateria de cinc projectes de llei, entre aquests, la denominada ‘Llei de Concòrdia’, que desregula aspectes importants hui definits en la Llei 14/2017 de Memòria Democràtica.

Per a CCOO PV, l'anunci d'aquesta proposta és una gran decepció, “perquè la nostra organització va lluitar als carrers per acabar amb la dictadura i perquè puguem tindre i gaudir de la democràcia i l'estat de dret que hui tenim”, ha assenyalat la secretària general, Ana García.

El manifest 'Concòrdia no és oblit, silenci, ni submissió', que s'ha presentat hui, deixa patent la inquietud per la desprotecció de les víctimes i les seues famílies, ja que la desregulació esmentada obri de nou la porta a situacions arbitràries ja conegudes en experiències anteriors, “quan ajuntaments, administracions i càrrecs públics hostils imposaven els seus filtres polítics perquè els familiars no pogueren tancar la seua ferida”. Un escenari que afectarà l'educació, “tornant a visions i conceptes ja superats i sotmetent a generacions senceres de nou a la ignorància de la seua pròpia història”.

No podem permetre que un fet tan terrible com ha sigut l'assassinat de milers de persones, parlem dels crims del franquisme, es blanquege, es tape, es modifique i es trasllade als centres educatius”, ha apuntat Ana García, que ha assenyalat que cal saber el que va succeir “per avançar com a societat i com a país”.

14 d'abril: per un Memorial digne a Paterna

CCOO PV participarà en l'acte previst el pròxim dia 14 d'abril, en el mur d’afusellament d'Espanya o del Terrer, de Paterna, com un dels elements en perill per la desregulació real que suposa la falsa ‘Llei de la Concòrdia’.

Un acte per a reivindicar aquest lloc i la seua recuperació com a lloc de la memòria de primer ordre i amb un memorial digne en record de les 2.238 víctimes ací afusellades. Un monument en un parc públic i no tancat en un cementeri, que servisca per a recordar el que allí va ocórrer com a advertiment perquè mai més torne a succeir.

CCOO PV estarà en l'acte el 14 d'abril i continuarem lluitant perquè aquesta ignomínia no seguisca avant”, ha afirmat Ana García.

Entitats i persones adherides al manifest

ACICOM, Agrupación de Familiares FOSA 114, Agrupación de Familiares de Víctimas Fusiladas en el Paredón de España, Agrupación de Familiares de Víctimas Fusiladas en Líria, Amical de Mauthausen, Arte y Memoria, Cartelera Turia, CAVECOVA, CIVES, CCOO PV, Fundación Internacional Baltasar Garzón, GEA-CLIO, GRMH, Iniciativa del Poble Valencià- Compromís, Intersindical, Taula per la Memòria d’Alcàsser, UGT PV, MCI, Paraules contra l’Oblit, PSPV-PSOE, Toni Laguna (escriptor), Marc Baldó (historiador), Antonio Camaró (pintor) i Rafael Darijo (alcalde de Benagéber).