Comisiones Obreras del País Valenciano | 27 abril 2024.

Cl@ve: com fer gestions amb l’administració de manera electrònica

  • CCOO PV informa sobre l’accés telemàtic a les administracions públiques

La ciutadania pot realitzar els tràmits amb les diferents administracions a través del sistema 'Cl@ve’': la utilització d’una única clau per accedir als serveis públics de manera digital. CCOO PV vol facilitar la informació necessària per a poder realitzar aquests tràmits, ja que cada vegada són més els que han de gestionar-se de manera electrònica.

29/01/2019.
Cada vegada són més els tràmits que han de gestionar-se de manera electrònica.

Cada vegada són més els tràmits que han de gestionar-se de manera electrònica.

Accedir a un simulador de jubilació, obtindre la targeta sanitària europea de l’INSS, donar d’alta persones empleades de la llar en la Seguretat Social, obtindre certificats de l’IRPF de l’Agència Tributària o d’empadronament de l’ajuntament. Són alguns dels serveis als quals s’accedeix a través del sistema Cl@ve, aprovat en 2014, i que està orientat a unificar i simplificar l’accés electrònic de la ciutadania als serveis públics.

De fet, cada vegada són més els tràmits administratius que es poden o s’han de realitzar de manera telemàtica. Fins i tot, ja n’hi ha que només poden gestionar-se a través d’aquesta via, com ara la borsa de treball de sanitat, les altes o baixes de les dades del règim especial de treballadors autònoms, entre d’altres.

El sistema Cl@ve permet que totes les persones puguen identificar-se davant de l’Administració mitjançant una clau única concertada (usuari més contrasenya). Cl@ve admet dues possibilitats d’ús:

- Cl@ve ocasional (Cl@ve PIN): sistema de contrasenya de validesa limitada en el temps, orientada a persones que accedeixen esporàdicament als serveis.

- Cl@ve permanent: sistema de contrasenya de validesa duradora en el temps, orientada a usuaris i usuàries habituals. Es correspon amb el sistema d’accés mitjançant usuari/usuària i contrasenya.

Com obtindre la clau permanent: Codi d’activació

Per obtindre la cl@ve permanent, és necessari disposar d’un codi d’activació, d’alguna de les formes següents:

- De manera presencial en qualsevol oficina de registre de Cl@ve, aportant el teu document identificatiu en vigor (passaport no), número de telèfon mòbil i correu electrònic. Relació d’oficines, ací.

- De manera telemàtica amb certificat digital reconegut o DNIe: www1.agenciatributaria.gob.es

- De manera telemàtica sense certificat: www2.agenciatributaria.gob.es/es13/s/pi24pi24040f

Per poder relacionar-se telemàticament amb les administracions podem utilitzar distintes webs d’accés.

- Portal de l’Administració electrònica.

- Web de la Seguretat Social.

Per ampliar informació sobre Cl@ve es pot entrar en aquest espai web.