Comisiones Obreras del País Valenciano | 19 marzo 2024.

Declaració de CCOO i d'UGT sobre la situació a Catalunya

Davant la gravetat dels esdeveniments que estan succeint i davant la deriva que sembla que poden tenir en les pròximes dates, les confederacions sindicals de CCOO i UGT volem realitzar una sèrie de valoracions, preses de posició i emplaçaments al conjunt de les forces polítiques, institucions i a la societat espanyola.

03/10/2017.
    Representants de CCOO PV i d'UGT PV, amb la democràcia i el diàleg.

UGT i CCOO hem instat repetidament a canalitzar la situació i el conflicte polític que hi ha a Catalunya a escenaris de diàleg entre partits i governs. Negociació, deliberació i democràcia són la via.

Hem cridat als qui tenen les màximes responsabilitats en aquest conflicte que desistisquen d'adoptar noves mesures que pogueren aguditzar la confrontació, que té ja conseqüències dramàtiques.

Hem fet una crida a substituir l'estratègia de la tensió i l'enfrontament per la del diàleg i la negociació. Ningú pot negar, per tant, que ambdues organitzacions hem fet una aposta inequívoca per situar en vies diferents als que han conduït a escenaris tan indesitjats com els viscuts el diumenge, 1 d'octubre, i que ja valoràrem en la declaració conjunta d'ambdues confederacions sindicals.

Les declaracions del president Puigdemont en la nit de l'1 d'octubre no van deixar lloc a dubtes que l'única estratègia política que preveu el Govern és la Declaració unilateral d'independència (DUI). En ser això així, UGT i CCOO diem clarament que no avalem aqueixa posició ni aqueixa estratègia política.

CCOO i UGT no convoquem la vaga general del dia 3 d'octubre.

Les organitzacions a Catalunya han fet una crida a participar en mobilitzacions de denúncia dels excessos que es van produir l'1 d'octubre amb altres entitats socials catalanes, però no a la vaga convocada per altres sindicats. En cap cas avalarem posicions que donen cobertura a la DUI.

Les dues organitzacions seguim apostant per la via de la negociació política i institucional per reconduir el conflicte polític que hi ha a Catalunya. En aquest sentit prendrem iniciatives en el conjunt de l'Estat per a emplaçar que s'articule una proposta política. El Govern d'Espanya ha d'obrir un escenari de diàleg i una proposta amb continguts. La ciutadania espanyola ha d'obligar al Govern a obrir aqueix camí.

Instem igualment al Govern de la Generalitat a no procedir a cap mesura unilateral més, especialment a la Declaració d'independència.

Cal reaccionar i eixir d'aquesta dinàmica i les organitzacions sindicals apostem per actuacions i iniciatives polítiques. Aquells responsables polítics que se senten incapacitats o no tinguen voluntat de prendre aqueix rumb, és millor que deixen tan aviat com puguen les seues responsabilitats.