Comisiones Obreras del País Valenciano | 7 septiembre 2025.

Jornada de CCOO PV sobre absentisme laboral

  • Dia 3 d'octubre, a les 10.30 hores, sala d'actes de CCOO PV (pl. Nàpols i Sicília, 5, València).

CCOO PV continua amb la campanya informativa per a contrarestar l'ús malintencionat que les patronals fan del terme “absentisme” i que pretén generar una percepció negativa dels drets laborals. En aquest marc, el sindicat organitza una jornada amb dirigents sindicals i persones expertes de l'àmbit de la salut laboral, per aclarir que l'exercici de drets no és absentisme. 

03/09/2025.
Jornada sobre absentisme laboral en CCOO PV

Jornada sobre absentisme laboral en CCOO PV

La campanya ‘No exercisques els teus drets’ pretén provocar i desemmascarar la trampa que s'amaga després de la utilització injusta i interessada del terme absentisme. CCOO aclareix que la majoria de les absències són l'exercici de drets com les vacances, l’absència per malaltia, la cura de menors o persones dependents, la llicència per matrimoni, per defunció d'un familiar, a més de tots els permisos recollits per la negociació col·lectiva.

Jornada sobre absentisme laboral

En aquest marc, CCOO PV ha organitzat una jornada amb delegades i delegats sindicals el dia 3 d'octubre, a les 10.30 hores, en la seu de València. L'acte tindrà la programació següent:

- 10.45 h. Presentació de Magda Sáez, del Gabinet de Salut Laboral de CCOO PV.

- 10.50 h. Intervenció d'Ana García, secretària general de CCOO PV.

- 11.15 h. Intervenció del ponent Óscar Zurriaga, professor titular del Departament de Medicina Preventiva i Salut Pública, Ciències de l'Alimentació, Toxicologia i Medicina Legal de la Universitat de València.

En la seua ponència 'La salut i la malaltia en l’àmbit laboral', l'expert analitzarà l'impacte del treball sobre la salut i la seua repercussió sobre la mortalitat i l'esperança de vida. També presentarà dades sobre el reconeixement, oficial o no, de l'origen laboral en les patologies que pateix la classe treballadora i destacarà la importància de la prevenció de riscos laborals. 

- 12.00 h. Actuació musical.

- 12.15 h. Intervenció de Mariano Sanz, secretari de Salut Laboral i Medi Ambient de CCOO estatal, que tractarà l'absentisme laboral i com la patronal pretén generar una percepció negativa dels drets laborals, acusant les persones treballadores d'actuar fraudulentament.

- 13.00 h. Cloenda d'Antonio Inarejos, secretari d'Acció Sindical, Salud Laboral i Medi Ambient de CCOO PV. 

El sindicat alerta sobre el degoteig de missatges que volen fer l'efecte que es perden hores de treball i de productivitat en les empreses. La patronal parla de manera pejorativa de la incapacitat temporal i critica l'exercici de drets com els que es refereixen a la conciliació de la vida laboral i familiar

CCOO vol així mostrar com es culpabilitza els treballadors i les treballadores per l'exercici dels seus drets, per a portar a la precarització les condicions de treball. 

Per tant, l'exercici de drets no és absentisme. Que no t'enganyen!