Comisiones Obreras del País Valenciano | 18 mayo 2024.

Seguiment massiu de la vaga contra el tancament de Thyssenkrupp Galmed

• Des del 23 d'abril, la plantilla porta realitzant aturades intermitents de dues hores en diferents torns de treball.

Creix la indignació entre la plantilla en conéixer que l’any 2023 l'empresa va guanyar més de quatre milions d'euros en la factoria que pretén tancar. Els treballadors i les treballadores estan secundant massivament les aturades contra el tancament de la planta saguntina.

29/04/2024.
Concentració de la plantilla durant l'aturada de hui en Thyssenkrupp Galmed.

La decisió de Thyssenkrupp de deslocalitzar la producció i tancar la factoria saguntina obeeix principalment a una estratègia miop de maximitzar beneficis a curt termini i resulta vergonyós conéixer que l’any 2023, la planta va obtindre més de 4 milions d'euros, gràcies a l'esforç i la professionalitat de la seua plantilla.

Des del passat 23 d'abril, la plantilla de Thyssenkrupp Galmed porta realitzant aturades intermitents de dues hores en diferents torns de treball. Hui aquestes aturades han anat acompanyades per una concentració de protesta que ha realitzat el personal.

Després de la concentració que espontàniament s'ha realitzat durant l'aturade de hui, Antonio Monferrer, president del Comité d'Empresa, informa que els treballadors i les treballadores estan secundant massivament les aturades contra el tancament de la factoria "i per a reclamar que administracions públiques i empresa reprenguen les negociacions per a garantir la continuïtat de l'activitat productiva de l'empresa a Sagunt, però amb un projecte empresarial sostenible més enllà de les ajudes públiques".

Per a Monferrer, no es tracta només de conservar les ocupacions, "sinó que realment creiem que la reivindicació és justa i conéixer que l'empresa ha guanyat més de 4 milions d'euros, resulta indignant".

Per part seua, el secretari general de CCOO Camp de Morvedre-Alt Palància, Sergio Villalba, declara que a Thyssenkrupp hauria de donar-li "vergonya" que es constate que planteja el tancament d'un centre de treball amb el qual ha obtingut més de 4 milions d'euros de benefici. Segons el parer de Villalba, la reindustrialització del Camp de Morvedre no pot passar per la deslocalització de produccions, és necessari un pacte per la indústria, un sector d'activitat clau per a l'economia, que genera valor afegit i ocupació de qualitat.

"Des de CCOO, a més de mostrar tot el nostre suport a les companyes i als companys de Thyssenkrupp Galmed, animem a participar en l'assemblea i en la concentració que el pròxim 6 de maig ha convocat CCOO Indústria PV, a les 10.00 hores, en la seu del sindicat a València, per reclamar el suport al sector de l'automoció", afirma Sergio Villalba.