Comisiones Obreras del País Valenciano | 4 mayo 2024.

La família de Guillem Agulló premi 25 d’abril a les llibertats

La CS de les CCOO PV lliurà el Premi 25 d’Abril a les Llibertats 2024 a la família de Guillem Agulló, en un emotiu acte que tingué la presència d’una representació d’entitats properes com ara Acció Cultural del País Valencià, TIRANT, CADME, la Societat Coral el Micalet, Ca Revolta, i dels grups municipals de Compromís. Esquerra Unida i PSPV.

26/04/2024.
    Representants de la CVONGD

El sindicat reconegué, a més, la tasca de la Coordinadora Valenciana d’ONGD i la figura de l’artista i docent Carme Jorques i Aracil, des del convenciment que totes les llibertats són una mateixa, i per tant tots els compromisos de lluita estan imbricats.

Isabel Barrajón va presentar la candidatura de la Coordinadora Valenciana d'ONGD, creada l’any 1992 i que actualment agrupa 102 entitats. L'entitat fou proposada pels seus assoliments importants i treball en defensa de les polítiques públiques en matèria de cooperació, de solidaritat, d’educació per a la transformació social i lluita contra la pobresa global. (Campanya del 0,7 %, Pobresa Zero, #JusticiaCasoBlasco). La representant de la Coordinadora va agrair el reconeixement de la feina de tantes entitats amb la candidatura. "Tenim molt present que cada 25 d'abril se celebra la llibertat, que cada dia persones com nosaltres podem expressar la nostra opinió, dir el que pensem, ser el que vulguem i triar el nostre destí".

Cloti Iborra presentà la candidatura de l'artista alacantina Carme Jorques i Aracil, pel seu compromís amb el País, des de la seua militància a l’esquerra valencianista a la clandestinitat. Ferma defensora de la cultura i de la llengua, Carmen conjumina una llarga tradició de lluita antifeixista i de mobilització combativa artística. Li devem el disseny i la incorporació del Batxillerat Artístic a tot el País Valencià. L'artista va agrair el reconeixement mitjançant un vídeo. "L’art fomenta el pensament crític i divergent, ens allunya d’un pensament únic i empobridor. L’art, la tendresa, la sensibilitat es converteixen en una arma de deconstrucció i de reflexió. Nosaltres vivim els somnis del nostres majors, els nostres fills viuran els nostres somnis. Cal no deixar de somiar, de la qualitat dels nostres somnis dependrà deixar un món millor" va assegurar.

Des de la Secretaria de Cultura es destacà la tasca feta per la família Agulló Salvador en la lluita antifeixista. Després de la mort del fill van convertir el dol, la tristesa i la ràbia en una força i una ferma convicció per denunciar la injustícia i l’existència d’un feixisme instal·lat a la societat valenciana.

“No hi ha cap premi, ni cap reconeixement al món que puga pal·liar les conseqüències de l’assassinat de Guillem Agulló, però, amb aquesta nominació li fem costat a la lluita de la família Agulló Salvador i els fem arribar el nostre reconeixement i estima, reconeixent la seua valentia i la seua dignitat” Santi Mateu, secretari de Cultura de CCOO PV.

Finalment, la secretària general de CCOO PV va afirmar en la seua intervenció que la defensa de la llibertat ha estat sempre molt present al nostre sindicat. "Ningú ens llevarà la memòria ni ens explicarà el que és lluitar pels drets, la llibertat i la democràcia. Vivim temps convulsos, ara més que mai hem d’articular la resistència" va demanar. Ana García va donar les gràcies a les tres candidatures al Premi "pel seu treball, pel seu exemple i per deixar-nos fer-vos costat", seguidament va llegir l'acta del jurat i va fer entregar el premi als pares de Guillem Agulló.

"Ferem el que hauria fet qualsevol família, no podíem deixar Guillem a mans del monstre del feixisme i tornar a casa" van reflexionar.

La clausura tingué la interpretació en directe de la Muixeranga per part del grup de dolçaina i tabal Estrela Roja.