Comisiones Obreras del País Valenciano | 1 mayo 2024.

VI Escola Sindical LGTBI Ana Meluska Cano

• Dia 9 de maig. Sala d'actes de Joventut (Campoamor, 91, València).

L'edició d'enguany de l'Escola es realitzarà als locals del Consell de Joventut de València, al carrer Campoamor 91, de València. La VI Escola es dedicarà al treball per la igualtat efectiva i real de les persones LGTBI en el món laboral. Les persones interessades hauran d'omplir el formulari d'inscripció adjunt.

17/04/2024.
VI Escola Sindical CCOO PV LGTBI 2024

L'acte inaugural tindrà la presència de Carolina Vidal López, secretària confederal de Dones, Igualtat i Condicions de Treball de CCOO, Ana García Alcolea, secretària general CS CCOO PV i Cloti Iborra i Alcaraz, secretària Dones i Igualtat CS CCOO PV.

La secretària de Dones i Igualtat, Cloti Iborra recorda que "l'objectiu principal de l'Escola Sindical LGTBI Ana Meluska Cano és la reflexió, l’anàlisi i el debat de les persones assistents sobre com aconseguir la igualtat efectiva i real i la no discriminació de les persones LGTBI en el món laboral". Les persones participants coneixeran les eines que hi ha per a aconseguir aquest objectiu en els centres de treball de la ciutat de València (empreses, administracions públiques, etc.) i tots els espais sociopolítics en els quals CCOO està present i desenvolupa treball, aporta criteris i opinió.

Programa

La primera ponència abordarà les“Principals novetats i drets que estableix la Llei 4/2023 per a la igualtat real i efectiva de les persones trans i per a la garantia dels drets de les persones LGTBI i el seu impacte en el món laboral”, i anirà a càrrec de Raquel Gómez Merayo, tècnica de la Secretaria Confederal de Dones, Igualtat i Condicions de Treball de CCOO i experta en polítiques LGTBI.

Posteriorment està prevista una taula redona sobre les implicacions pràctiques de la Llei 4/2023 en la negociació col·lectiva i presentació d’eines sindicals per a la consecució de la igualtat real i efectiva del col·lectiu en l’àmbit laboral.

La jornada continuarà de vestprada amb la xerrada 'El col·lectiu LGTBI en el cinema i les sèries', a càrrec de Manel Xavier Canela i Ballester.

Seguidament es realitzarà una taula redona sobre l'impacte de les polítiques públiques i recursos públics en la consecució de la igualtat real i efectiva del col·lectiu a la ciutat de València.

Finalment l'acte de clausura fara un recordatori de la figura d'Ana Meluska Cano.