Comisiones Obreras del País Valenciano | 30 abril 2024.

Exposició del Fòrum per la Memòria sobre la publicació Generación Consciente

• Del 17 al 30 d'abril en la seu de CCOO d'Ontinyent: pl. de la Concòrdia, 28 - 2.
  • Del 3 al 17 de maig en la seu d'Alcoi: carrer Sant Isidre,1.

El Fòrum per la Memòria Històrica i Democràtica a Cocentaina continua amb la tasca divulgativa de l'exposició i la col·lecció de revistes Generación Consciente. La mostra romandrà exposada als locals sindicals dins del marc de la commemoració del Primer de Maig, Festa del treball.

18/04/2024.
Panells de la mostra

Aquesta és una oportunitat de presenciar l'única col·lecció completa en el món i que compleix un segle d’història. Una tasca que ha estat possible gràcies al Museu dels Heterodoxos, Heretges i Marginats de l'Orxa i al Centre d’Estudis Socials Alacant Obrera.

Generación Consciente va nàixer a Alcoi en la primera dècada del segle XX, d’ideologia anarquista, però enfocada en l’àmbit cultural, tractava una diversitat de temes socials des d’un enfocament didàctic i encara amb una vigència rellevant en l’actualitat. Amb aquestes característiques, està considerada una de les revistes de més alta qualitat del seu gènere.

Segons les investigacions, la publicació tenia una gran difusió en l’àmbit internacional, especialment entre aquelles zones de parla hispana i Europa, amb tirades de fins i tot 75.000 exemplars.