Comisiones Obreras del País Valenciano | 30 abril 2024.

CCOO revalida la seua condició de primer sindicat del País Valencià

L'actual procés electoral va començar en època de pandèmia i ha culminat a 31 de desembre de 2023 amb quasi 10.000 processos electorals en l'àmbit autonòmic, 500 més que fa quatre anys. Les dades tancades en còmput dinàmic consoliden CCOO PV com el primer sindicat del País Valencià, el més representatiu, en aconseguir 11.840 delegats i delegades, un 36,5 % del total.

15/04/2024.
    EESS 1

Cal destacar l'important nombre de dones que es presenten a les eleccions sindicals i resulten triades sota les sigles de CCOO, un total de 5.091, la qual cosa supera el 43 % de la nostra representació. “D'altra banda, hi ha dificultats per a l'accés de la joventut al mercat de treball i un reflex d'aquesta realitat la trobem que les persones menors de 35 anys només representen un 11 % del total. No obstant això, la reforma laboral està tenint efectes correctors que podrien ajudar a millorar la situació actual”, ha destacat Nuria Lázaro, secretària d'Eleccions Sindicals de CCOO PV.

El teixit empresarial de la nostra autonomia està compost fonamentalment de petites i mitjanes empreses, 44.500 tenen una plantilla d'entre 6 i 49 persones. Li segueix el tram d'entre 50 i 249 persones, amb un total de 4.367 centres de treball i són quasi 600 els de més de 250 persones treballadores.

Cal destacar que la llei no permet que hi haja representació sindical en aquelles empreses de menys de 6 persones treballadores, això suposa uns 127.000 centres de treball al País Valencià. No obstant això, les més de 270.000 persones que es troben treballant en aquest tipus d'empreses, resulten beneficiades de la negociació col·lectiva de caràcter sectorial. “I és que gràcies al resultat electoral, CCOO pot negociar els convenis col·lectius que resultaran d'aplicació a les persones treballadores i exercir com a interlocutors del diàleg social amb la condició de sindicat més representatiu” ha apuntat Lázaro.

Per a la secretària general, Ana García, el suport majoritari rebut a les organitzacions de classe en les urnes tira per terra la campanya de la ultradreta que no ha cessat en el seu intent per devaluar i desqualificar la representativitat del moviment sindical. “Per a CCOO PV revalidar-nos com a primera força sindical al País Valencià és una responsabilitat que utilitzarem perquè es respecten els drets del conjunt de les persones treballadores i es garantisquen unes condicions laborals dignes, a través del diàleg, la negociació i el desenvolupament de l'acció sindical”, ha valorat.