Comisiones Obreras del País Valenciano | 30 abril 2024.

La plantilla de TUASA denuncia una sobrecàrrega de feina que deteriora les condicions de prestació i la qualitat del servei

    El personal del servei d’autobusos urbans d’Alcoi qüestiona la manca de resposta per part de l’Ajuntament i atribueixen la sobrecàrrega a l’antiguitat de la flota i a unes freqüències que no es corresponen en la realitat. La representació sindical afirma que els ritmes de treball excessius sotmeten a un estrés molt elevat tant professionals com persones usuàries

    12/04/2024.
    Imatge d'un vehicle de la flota de TUASA

    Imatge d'un vehicle de la flota de TUASA

    Les reunions amb l’Ajuntament d’Alcoi i amb la direcció de l’empresa adjudicatària no han plantejat cap solució ni resposta, malgrat les propostes aportades per la representació sindical a la regidoria de Mobilitat. Finalment, la plantilla de TUASA ha dit prou i en l’assemblea celebrada el darrer 5 d’abril va decidir de manera unànime donar a conéixer els problemes que estan patint.

    Entre les propostes presentades per la plantilla destaquen:

    1. L’ampliació de 2 minuts la freqüència del trajecte per a la línia 1 i 3 minuts per a la línia 3 o reforçar amb un autobús   de matins.

    2. Reforç a migdia en la línia 3 per la quantitat d’estudiants que agafen l’autobús, i que fa que molts no puguen entrar-hi i hagen d’esperar altres 20 minuts, qüestió que es podria solucionar simplement fent que l’autobús del poliesportiu començara 30 minuts abans la seua ruta.

    3. Establir horaris diferenciats per a hores amb major i amb menor afluència de gent, fent que en les de menor es reduisca el temps de desplaçament i en les de major s’afegisquen els minuts retallats en els trajectes anteriors.

    El personal lamenta que no hi haja hagut cap resposta per part del consistori. La plantilla afegeix que l’actual organització del treball no preveu l’increment d’edat dels usuaris, molts d’ells amb mobilitat reduïda, una realitat que implica haver d’inclinar l’autobús per a facilitar el seu accés, dificultat per accedir, i la utilització més sovint de la rampa, que en ser manual (degut a l’avançada edat dels autobusos) obliga que el conductor baixe i es perga més temps. A més, l’antiguitat dels vehicles afecta en la velocitat del trànsit, al tancament de portes, etc.

    Altres consideracions a tindre en compte són l’eliminació del carril bus, per la qual cosa han de circular a la mateixa velocitat que el trànsit, l’acumulació de busos d’altres companyies que també arrepleguen gent i que no els poden avançar per falta d’espai, o la recent remodelació de la freqüència dels semàfors des d’Els Alçamora fins a la Carretera València, que suposa sis parades més de les que hi havia en haver-hi sempre entre semàfors una parada de bus.

    Tot açò comporta un deteriorament en la qualitat del servei que afecta tant les persones usuàries com els conductors, que en cap cas són culpables ni responsables d’aquesta situació.