Comisiones Obreras del País Valenciano | 28 abril 2024.

Seguiment massiu de la vaga del sector del taulell a Castelló

Després de la concentració d'ahir en Cevisama i la posterior reunió amb la patronal ASCER en la qual no es va arribar a cap acord, la vaga ha sigut secundada massivament pels treballadors i les treballadores. Per a CCOO, això reforça els plantejaments exigits en la taula de negociació, per la qual cosa fa una crida a continuar amb la protesta l'1 de març per desbloquejar la negociació del Conveni.

28/02/2024.
    Vaga taulell.

Jordi Riera, portaveu de la Comissió Negociadora per part de CCOO Hàbitat PV, explica que aquest matí els treballadors i les treballadores del sector del taulell estaven convocats a secundar la vaga des de les 6 del matí, tant en els seus centres de treball com en els piquets informatius que s'han organitzat en punts concrets de cada població o polígon industrial de la província de Castelló. Assegura que el seguiment està sent majoritari, ja que prop del 80 % de les persones convocades està exercint el seu dret de vaga.

"Ens sentim plenament reforçats en els nostres plantejaments sindicals, per això des de CCOO seguirem amb les mesures de pressió el divendres 1 de març i fins que ASCER entenga que no podem continuar perdent poder adquisitiu conveni rere conveni”, ha manifestat Riera.

El representant de CCOO emfatitza que “ara és el moment d'augmentar la pressió, per a moure la negociació”, que sens dubte caldrà reprendre en algun moment i aconseguir millorar les condicions de treball del sector. Reclamen increments salarials d'un 4 %, un 3 % i un 3 % per als anys 2023, 2024 i 2025, més un 1 % de revisió salarial en funció de l'IPC, així com reduir la jornada, pactar coeficients reductors per a la jubilació, accés a la jubilació parcial i millores en matèria de salut laboral, principalment per la sílice, torns, conciliació familiar i social.