Comisiones Obreras del País Valenciano | 30 abril 2024.

En pràctiques i explotada. No sigues una falsa becària

L'objectiu d'aquesta campanya és, d'una banda, informar les persones joves que realitzaran pràctiques sobre quins són els seus drets com a persona becària en una empresa o institució. I d'altra banda, denunciar la situació de frau que hi ha en moltes d'aquestes pràctiques i quines són les propostes de CCOO en tot això.

28/02/2024.
    Campanya Joves

Les persones joves que fem pràctiques no laborals ens trobem en molts casos situacions en les quals no es garanteix el caràcter formatiu de les pràctiques i es fa el mateix treball que la resta de companys, la qual cosa implica que se substituïsca un lloc de treball amb becaris/àries. Això és un frau i una explotació de les persones joves que s'utilitzen temporalment com a mà d'obra barata o gratuïta.

No hi haun marc regulador que impedisca que es donen aquestes situacions de falsos becaris i explotació, per la qual cosa des de CCOO exigim que s'aprove ja l'Estatut del becari per a poder tindre unes pràctiques de qualitat i en condicions dignes.

No podem continuar permetent que hi haja empreses amb més becaris i becàries que persones treballadores o que ens coste diners fer unes pràctiques no laborals que en molts casos són obligatòries per a acabar els estudis.

Per tot això continuarem reivindicant els nostres drets com a persones joves a poder formar-nos sota un marc de qualitat i condicions dignes.