Comisiones Obreras del País Valenciano | 27 abril 2024.

La mobilització pel Conveni del taulell arriba a Cevisama

Concentració a les portes de Fira València per reclamar increments salarials i millors condicions de treball per a un sector que afecta més de 14.000 persones a la província de Castelló. Fruit de la pressió, la patronal ASCER ha convocat la comissió negociadora per a aquesta vesprada. Amb independència del resultat, els sindicats mantenen la vaga de demà.

27/02/2024.
    Mobilització sector del taulell.

Jordi Riera, secretari general de CCOO de l'Hàbitat a Castelló, ha transmés la contrarietat de les plantilles de les empreses taulelleres i els seus representants amb la situació de bloqueig de la negociació per part d'ASCER, que es resisteix a millorar les seues propostes per a un conveni concorde a les necessitats dels treballadors i de les treballadores del taulell.

Durant la manifestació realitzada en el marc de la Fira Cevisama, CCOO Hàbitat PV ha reivindicat el compliment de l'Acord estatal per a la negociació col·lectiva (AENC) i que els increments salarials siguen elements de recuperació. Riera ha recordat que el personal del sector porta encadenant períodes d'ERTO i ERO des de 2021 i ha denunciat la pèrdua de més d'un 8,5 % de poder adquisitiu, per la qual cosa el sindicat considera plenament justificada una revisió a l'alça dels salaris.

Per la qual cosa és real la necessitat de millorar les condicions de treball, reduir la jornada, pactar coeficients reductors per a la jubilació, accés a la jubilació parcial, millores en matèria de salut laboral, principalment per la sílice cristal·lina respirable, torns, conciliació familiar i social, així com els increments d'un 4 %, d'un 3 % i d'un altre 3 % per als anys 2023, 2024 i 2025 més 1 % de revisió salarial en funció de l'IPC, que són elements essencials de la negociació, explica.

Des de CCOO Hàbitat PV qüestionen que “les ajudes estan arribant al sector, però no a les treballadores i treballadors”, per la qual cosa ha instat a les administracions a prendre bona nota que les plantilles necessiten increments justos.

Sense avanços en les propostes patronals

El sindicat lamenta que la negociació estiga en el mateix punt de bloqueig que en l'última reunió plenària de la negociació de la comissió negociadora a l'octubre de 2023. La patronal ASCER es limita a plantejar de nou un 2,5 % de pujada per a l'exercici anterior. “Això significaria continuar perdent poder adquisitiu, ja que no cobreix ni tan sols la inflació”, ha aclarit.

En conclusió, CCOO reclama coherència amb els acords aconseguits en l'àmbit estatal, i exigeix el compliment de l'AENC, esperen més obertura per part de la patronal en la reunió de la vesprada, però de moment la vaga segueix convocada per a demà 28 de febrer a partir de les 6 del matí i per al divendres 1 de març.

“Aquestes són només les primeres accions que realitzarem. Ens han abocat al conflicte i estem disposats a convocar vagues successives en els pròxims mesos, fins que es desbloquege la negociació i el sector del taulell aconseguisca les millores tan salarials com sociolaborals que ens corresponen”, ha conclòs Jordi Riera.