Comisiones Obreras del País Valenciano | 28 abril 2024.

Signat sense acord l’ERO plantejat per hotels Marina d'Or

• Incertesa sobre les causes al•legades pels dos grups empresarials en les negociacions per a escometre un ERO en aquests moments.

CCOO lamenta que les negociacions de l'expedient de regulació d'ocupació plantejada pel grup Fuertes i Magic Costa Blanca, els dos grups empresarials que al novembre de 2023 van comprar el complex hoteler i residencial Marina d'Or d'Orpesa, continuen generant incertesa a curt i mitjà termini en el final del període de consultes.

23/02/2024.
Imatge: web Magic Word.

La negociació de l’EROE plantejat el passat 16 de gener, amb afectació a un total de 76 treballadors i treballadores, tots ells fixos ordinaris, ha sigut complicada. Des de CCOO considerem que continua faltant documentació d'interés per a realitzar una valoració completa.

El dia 22 de febrer, l'últim del període de consultes, es continuava tenint incertesa sobre les externalitzacions d'alguns departaments d'hotels Marina d'Or, ja que els contractes no estan tancats a pesar que l'empresa manté que estan en això i va traslladar que van bé les seues negociacions.

També genera molta incertesa el plantejament que fixos ordinaris realitzen una conversió a fixos discontinus, ja que no sabem l'abast de les persones treballadores que acceptaran aquesta condició, i és un acte voluntari entre treballador/a i empresa, assumpte que, ahir, encara no estava tancat.

La part social i la part empresarial, durant les negociacions, hem plantejat mesures davant aquesta situació. No obstant això, han sigut mesures que no han trobat un consens per a aconseguir pal·liar aquesta situació. Des de CCOO considerem que la millor opció possible haguera sigut, i així es va plantejar a la part empresarial, retirar l’ERO, de moment, ja que queden les externalitzacions i les conversions pendents de resoldre, així com continuar parlant amb la representació dels treballadors i de les treballadores del projecte empresarial que pretenen escometre i que desconeixem a dia de hui.