Comisiones Obreras del País Valenciano | 30 abril 2024.

CCOO denuncia la situació d'amuntegament en el Centre de Recepció de Menors ‘Alacant’

El centre dobla en aquests moments la seua capacitat i disposa d’unes instal•lacions antigues i pendents de reforma. El sindicat denuncia que la plantilla es troba desbordada.

16/02/2024.
    Centre de Recepció de Menors 'Alacant'.

El Centre de Recepció de Menors ‘Alacant’, dependent de la Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, té la finalitat de proporcionar allotjament i manutenció (de manera temporal) als i les menors d'edat que es troben sota la seua tutela.

La capacitat del centre és de 24 places. No obstant això, actualment hi resideixen 51 menors, molts d'ells arribats recentment des de Canàries, després de l'acord de repartiment de menors per la crisi migratòria. CCOO denuncia que no és una situació puntual, sinó que s'arrossega des de fa quasi dos mesos, sense que la Conselleria haja donat cap solució. Aquesta circumstància provoca que els menors tutelats estiguen dormint en corredors i en sales no destinades a tal fi.

Instal·lacions deficients i plantilla desbordada

El sindicat assenyala que les instal·lacions es troben molt deteriorades, són antigues i estan pendents de reforma, amb forats en les parets, portes trencades i insuficient aigua calenta. Les instal·lacions no estan preparades per a poder allotjar tan alt nombre de persones i es mostren clarament deficients.

CCOO denuncia que la plantilla del centre es troba desbordada i manifesta no poder atendre adequadament les necessitats bàsiques dels i les menors. A més temen que el nombre d'usuaris i usuàries puga continuar augmentant. Per tot això, el sindicat exigeix solucions amb caràcter urgent i no dubtarà a seguir endavant amb altres mesures en cas que fora necessari.