Comisiones Obreras del País Valenciano | 27 abril 2024.

Feminisme i sindicalisme: com aconseguir drets per a les dones treballadores

El dijous 25 de gener, a les 12.00 hores, en la sala d'actes de CCOO Castelló (Plaça de les Aules, 6) se celebra una assemblea sobre la confluència del feminisme i el sindicalisme de classe

18/01/2024.
    Assemblea a Castelló.

L'acte serà presentat per M. Lidón Calvo, secretària de la Dona de CCOO Comarques del Nord, que farà una introducció del feminisme en el territori i analitzarà les accions que es duen a terme i que afecten de manera directa les dones de la província: la negociació de convenis, de plans d'igualtat i l'acció en sectors precaritzats.

El secretari general de CCOO Comarques del Nord, Albert Fernández, que intervé en aquesta jornada, saludarà i donarà la benvinguda a les ponents, entre les quals es troba la secretària de les Dones, Igualtat i Condicions de Treball de CCOO estatal, Carolina Vidal, que plantejarà temes com la relació entre feminisme i sindicalisme de classe i explicarà com els plans d'igualtat repercuteixen en la vida de les dones i de la ciutadania. Vidal també presentarà l'Observatori d'Assetjament Sexual i per Raó de Sexe de CCOO.

En l'assemblea també intervindrà la secretària de Dones i Igualtat de CCOO PV, Cloti Iborra, que serà clausurada per la secretària general de CCOO PV, Ana García.

Condicions laborals i biaixos de gènere

El mateix dia 25, a la vesprada, està previst un acte organitzat per la CoordinadoraFeminista de Castelló, obert al públic. La xarrada, titulada ‘Les condicions laborals i biaixos de gènere’ se celebrarà en la llibreria Abacus Cooperativa Castelló (Campoamor, 30, Castelló, a les 18.00 h).

En la xarrada intervindrà M. Lidón Calvo, secretària de la Dona CCOO Comarques del Nord, que donarà pas a Carolina Vidal, secretària de Dones, Igualtat i Condicions Laborals de CCOO.

Carolina Vidal, secretària de Dones, Igualtat i Condicions Laborals després de la celebració del 12a Congrés Confederal de CCOO l’any 2021. Va nàixer a Madrid, però s'ha format i ha viscut la major part de la seua vida a Castella-la Manxa, on va estudiar Dret i on, durant més de 20 anys, ha exercit com a advocada laboralista en l'Assessoria Jurídica Regional del sindicat. En 2017, després del IX Congrés Regional de CCOO CLM, va ser nomenada secretària d'Acció Sindical i Formació Sindical en CCOO Castella-la Manxa. En la Comissió Executiva Confederal va arribar amb el bagatge de tots aquests anys i el convenciment que és possible i necessari situar les polítiques d'igualtat en el centre de l'acció sindical.

Segons les seues paraules: “Ser un sindicat feminista suposa buscar un ordre social diferent”.