Comisiones Obreras del País Valenciano | 29 abril 2024.

CCOO PV impulsa una campanya en suport dels campaments per a menors sahrauís amb diversitat realitzats per l’associació Calima

• El sindicat promou donacions econòmiques a favor del projecte de l’associació Calima. Aportacions fins al 30 de maig al compte: ES75 2100 7617 1302 0005 9413 Concepte: ‘Ajuda humanitària CCOO PV Projecte Calima’

CCOO PV manté des de fa molt anys un compromís amb el futur en llibertat del poble sahrauí en el marc del conveni de col·laboració amb la Delegació sahrauí de València. En aquesta ocasió, el sindicat anima a la seua afiliació a contribuir amb la infància més vulnerable d’un poble en l'exili, atrapat en el desert algerià després de més de mig segle d'abandó.

17/01/2024.
Campanya de solidaritat amb el poble sahrauí

Gràcies a les persones voluntàries i a les aportacions econòmiques solidàries es pretén oferir a 8 infants, d’entre 6 i 12 anys, amb diferents graus de dependència, unes vacances d’estiu en pau, fora del desert. El projecte planteja una durada mínima d’un mes, entre juliol i principi de setembre.

Les finalitats principals són allunyar els xiquets i les xiquetes de les dures condicions climatològiques del desert del Sàhara, (fins 50ºC a l’estiu). Garantir una atenció mèdica global i específica a cadascú dels xiquets i de les xiquetes. Proporcionar una adequada alimentació, per a abordar especialment la falta de vitamines i proteïnes que pateixen als campaments. Aconseguir que els xiquets gaudisquen feliços al llarg de la seua estància al campament.

El projecte també preveu l’accés als xiquets i a les xiquetes al sistema sanitari públic per a millorar la seua qualitat de vida mitjançant medicació, tractaments, intervencions, revisions, diagnòstics, recomanacions, etc.

Els menors vindran amb 2 monitors sahrauís que faran la funció de traductors, acompanyants, figura de referència, i s’encarregaran de la comunicació per videocridades amb les famílies. Si afegim els 8 monitors de cada torn (per situacions de dependència, edat, lingüístiques, etc. la ràtio serà 1:1) el campament estaria ocupat per 18 persones. Les labors de cuina, neteja, activitats, etc., seran realitzades pels monitors. Els monitors s’encarregaran de dissenyar activitats lúdiques per a promoure les seues capacitats i que gaudisquen de l’estiu: tallers, visites a museus, parcs, platja, piscines, etc.

La gestió es realitza directament de la mà del Front Polisari (Govern Sahrauí), Zemmur (Associació de gent sahrauí de València) i la coordinadora d’associacions que treballen amb la discapacitat al Sàhara.

Context

El Sàhara Occidental és una antiga colònia espanyola. En mig del procés de descolonització, el Marroc va envair el Sàhara mitjançat la “marxa verda”, un desplaçament de 300 mil civils marroquins, amb unitats armades camuflades entre ells. Més tard es va fer públic que aquesta operació va ser organitzada i suportada logísticament pels Estats Units.

Espanya firmà un tractat amb el Marroc i EUA i va negar-se a defensar al Sàhara. Actualment els sahrauís habiten en camps de refugi abastits depenent quasi completament d’ajuda humanitària.