Comisiones Obreras del País Valenciano | 28 abril 2024.

CCOO PV i UGT PV inicien una campanya de recollida de signatures per l’incompliment dels acords de serveis socials

Els sindicats més representatius al sector dels serveis socials fan un pas endavant per a traslladar al Govern de Mazón el malestar del sector amb la seua gestió i les dificultats que patixen les persones que més ho necessiten.

19/12/2023.
    Recollida de signatures per l'incompliment dels acords de serveis socials.

UGT PV i CCOO PV han encetat aquesta setmana una arreplegada de signatures, entre professionals, familiars i persones usuàries de serveis socials, com a continuació de les mobilitzacions contra la paràlisi dels acords ja signats amb la Conselleria que ara gestiona Susana Camarero.

Patronal i sindicats van signar amb la Conselleria un Acord de millora del sistema públic valencià de serveis socials, que incloïa els mòduls que asseguraven el finançament de les entitats i reconeixia unes condicions laborals mínimament dignes per les persones que atenen els diferents col·lectius: discapacitat, persones majors, dona, malaltia mental, exclusió social, infància i adolescència.

A conseqüència d’aquest acord, es van signar altres interprofessionals que comprometien a les entitats, moltes d’elles xicotetes i la majoria sense ànim de lucre, a augmentar els salaris. No obstant això, la falta de continuïtat a les licitacions de contractes públics fa que el deute de la Generalitat amb les entitats no pare de créixer, sobretot per la manca de gestió de mesos de la Conselleria de Serveis Socials. Aquest deute ha sigut generat només en una xicoteta part pel Govern anterior, però és utilitzat pel actual Consell per a justificar haver furtat 39 milions d’euros ja pressupostats per a l’acció concertada.

Els dos sindicats han fet diverses mobilitzacions, que han servit perquè per fi la consellera es reunisca amb les representants de les entitats i els mateixos sindicats, es feren inclús promeses econòmiques i de diàleg que, tot i que eren insuficients, ni tan sols s’han complit. De fet, el passat 24 de novembre més de 2000 persones es van manifestar a la plaça de Manises, demanant el compliment dels acords i l’eixida de les licitacions pendents.