Comisiones Obreras del País Valenciano | 29 abril 2024.

CCOO PV celebra la capacitat autonòmica de continuar creant ocupació estable en un context inflacionista

“Tenim més de 20.000 noves afiliacions a la Seguretat Social, una xifra rècord, i més de la meitat de les contractacions que se signen tenen naturalesa indefinida” Juan Carlos Gallart, secretari d'Ocupació i Política Institucional de CCOO PV.

04/12/2023.
    Juan Carlos Gallart, secretari d'Ocupació i Política Institucional

El mes de novembre, l'atur registrat al País Valencià ha disminuït en 5.111 persones, xifra que suposa una disminució de l’1,55 % respecte al mes anterior, de manera que el nombre de demandants registrats en les oficines del Sepe és de 323.636 persones.

El descens de l'atur registrat en la nostra comunitat durant el mes de novembre manté una tendència a la baixa i reflecteix un comportament notablement millor que el registrat en el conjunt de l'Estat espanyol. “Podem parlar de certa solidesa en la tendència de reducció de la desocupació en la comunitat autònoma” afirma Juan Carlos Gallart, secretari d'Ocupació i Política Institucional de CCOO PV.

L'augment de la inflació i la pèrdua de poder adquisitiu està frenant el consum, encara que aquest alentiment no s'evidencia, com en altres comunitats, en termes d'ocupació. Malgrat la complexitat de l'entorn econòmic, estem davant les millors dades d'atur registrat un mes de novembre des de l'any 2007, un descens que fonamentalment es concentra a la província de València, sobretot entre persones joves sense ocupació anterior, i es reflecteix en tots els sectors productius.

La mateixa composició del teixit productiu valencià, molt dependent del turisme i de la resta d'activitat del sector serveis, que està funcionant bé, està generant un impacte favorable en el sosteniment  de l'activitat econòmica. No obstant això, CCOO PV entén que aquesta dependència excessiva ha de ser corregida per la qual cosa insta a la Generalitat a activar mesures dirigides a reequilibrar el pes dels diferents sectors de la nostra economia.

Respecte a la rotació contractual, el nombre de contractes disminueix en relació a octubre, la qual cosa mostra una tendència a l'estabilització dels contractes de treball “és a dir, que amb menys contractes estan treballant més persones” aclareix Gallart. “La nostra autonomia continua tenint capacitat de generar ocupació, i a més aquesta ocupació de major qualitat” destaca el responsable sindical.

Quant a l'afiliació a la Seguretat Social, el País Valencià manté l'increment i la dada d'afiliació al novembre és la més elevada de tota la sèrie històrica. Al novembre de 2019 hi havia 1.949.574 cotitzadors, per la qual cosa actualment hi ha un 9,4 % més d'afiliació que abans de la pandèmia.

La reforma laboral funciona i està permetent millorar qualitativament la marxa de l'ocupació. En aquest sentit, Comissions Obreres del País Valencià demana que en aquesta legislatura que comença “s’ha d’insistir en l'agenda d'avanços socials i laborals que estan servint i molt per a atenuar les desigualtats i consolidar la cohesió social al nostre país” reivindica el secretari d'Ocupació.