Comisiones Obreras del País Valenciano | 29 abril 2024.

CCOO PV reclama major inversió de la GVA en LABORA per a enfrontar la transició digital en l'ocupació

El secretari d'Ocupació i Política Institucional de CCOO PV afirma que és el moment de parlar de la qualitat de l'ocupació, reclama recursos per a assegurar l'actualització de les competències de les persones treballadores i adverteix que la reducció de la inversió dels pressupostos autonòmics suposa augmentar el risc de noves bretxes en l'ocupabilitat.

03/11/2023.
    Juan Carlos Gallart, secretari d'Ocupació CCOO PV

La xifra total de persones registrades com a demandants d'ocupació a l'octubre al País Valencià se situa en 328.747, i és la més baixa per a un mes d'octubre des de l'any 2008. En termes interanuals la xifra suposa un descens de 25.878 persones (un -7,30 %).

En conjunt les dades ratifiquen la bona marxa de l'ocupació a la nostra comunitat autònoma, una singularitat positiva respecte al comportament en d’altres comunitats autònomes, i malgrat el context econòmic tremendament incert, poc propici per a la creació d'ocupació.

“Les dades s'obstinen una vegada i una altra a llançar un balanç positiu en la tendència de l'ocupació autonòmica. Fins i tot en un entorn global complex i molt poc propici, les xifres d'ocupació semblen validar els avanços socials en l'àmbit laboral. Ara toca redoblar els esforços per a actuar sobre la qualitat en l'ocupació” afirma el secretari d'Ocupació i Política Institucional de CCOO PV.

De fet, l'afiliació a la Seguretat Social al País Valencià continua creixent, un comportament que es reflecteix en les dades de l’atur, on el lleu augment estacional en el sector serveis es compensa amb la marxa de l'ocupació en la construcció i en l'agricultura.

En aquest sentit, el sindicat qüestiona la reducció de la inversió dels pressupostos autonòmics per a LABORA, una decisió que pot suposar un retrocés considerable en l'aposta per les polítiques actives d'ocupació. “Precisament ara que els fons europeus disminueixen era més necessària que mai una aposta inversora específica per part de la Generalitat, especialment en el marc d'uns pressupostos que mantenen la despesa social, però que lamentablement no s'ha materialitzat” denuncia el secretari d'Ocupació.

Per tot això, CCOO PV apel·la que es reconsidere el rumb del servei públic d'ocupació per a enfrontar millor el procés de digitalització en el qual estem immersos i que accelerarà les transicions en l'ocupació en els pròxims anys. “Urgeix treballar amb determinació en l'ajust entre les competències actuals de les persones treballadores i les noves destreses que ja s'estan demanant o correm el risc de generar noves bretxes insalvables en l'ocupabilitat” adverteix Gallart.

La contracció del sector serveis, habitual durant la tardor, es reflecteix en un augment de l’atur a la província d'Alacant i és, una vegada més, particularment acusat entre les dones i els joves. “Tot l'increment es dona en les dones, que suporten quasi el 61 % de l'atur total. Octubre va registrar 1.074 dones aturades més que el mes anterior i 92 homes menys” puntualitza el secretari d'Ocupació.

Aquest impacte desigual és la conseqüència evident de les grans bretxes que afecten l'ocupació, davant el qual el sindicat reclama activar polítiques eficaces per a corregir una discriminació que continua sent el gran mal endèmic del mercat de treball al nostre país.