Comisiones Obreras del País Valenciano | 2 mayo 2024.

CCOO PV manifesta la seua solidaritat amb el poble palestí i exigeix el cessament dels crims de guerra

• El sindicat se sumà a la concentració realitzada en la plaça de l'Ajuntament de València

CCOO PV dona suport a les mobilitzacions que s'estan convocant a tot el País Valencià, com a molts altres llocs del món, per condemnar l'ocupació i els crims de guerra perpetrats per Israel i exigir la fi de l'atac a Gaza.

18/10/2023.
Concentració en solidaritat amb el poble palestí

CCOO PV vol expressar la seua solidaritat amb el poble palestí, pel seu legítim dret a viure amb dignitat. Per això, se sumà a la concentració de protesta que tingué lloc a València, convocada per BDS País Valencià i la comunitat palestina a València, per exigir el cessament dels crims de guerra per part d'Israel, el respecte als drets humans i la fi de l'atac a Gaza.

Les abominables accions terroristes de Hamàs no justifiquen la desproporcionada resposta del règim israelià, els crims de lesa humanitat cap a civils innocents ni la seua política actual, el factor estructural de la qual continua basant-se en la neteja ètnica. Una política genocida que aboca al poble palestí a la mort o a l'exili. A més dels atacs armats, la població palestina pateix el bloqueig d'aliments, d'aigua i d'electricitat, i la destrucció d'infraestructures bàsiques, la qual cosa suposa la vulneració dels drets humans i de la Convenció de Ginebra.

Exigim la fi de la neteja ètnica que es practica sobre el poble palestí des de fa ja més de set dècades, i de la instal·lació d'un règim d’'apartheid' a la regió.

Demanem a la comunitat internacional, que assisteix immutable davant aquests crims, polítiques que duguen a terme les desenes de resolucions del dret internacional ja existents per a acabar amb l'ocupació a Palestina, el bloqueig a Gaza, la colonització i la discriminació constants i les violacions de drets humans contra el poble palestí. I instem una vegada més al Govern d'Espanya, líder en aquest semestre de la presidència del Consell de la Unió Europea, que procedisca en el termini més breu possible al reconeixement de l'Estat palestí, i que facilite les vies per a una solució negociada del conflicte dins de la legalitat internacional.