Comisiones Obreras del País Valenciano | 29 abril 2024.

Devaluació del patrimoni

CCOO denuncia la venda de l'edifici històric singular de Correus a Gandia

El sindicat lamenta una pèrdua que se suma a la llarga llista de vendes dels edificis que conformaven el patrimoni històric de Correus a la Comunitat Valenciana, malvenuts fruit del desmantellament fet en els últims tres anys en el conjunt de l'Estat, amb gran impacte a la Comunitat Valenciana.

13/04/2023.
    Edificio de Correos en Gandía

L'edifici històric de Correus a Gandia, junt al d'Alacant, de València, de Castelló i d’Elx, han sigut venuts per quantitats irrisòries i devaluant el patrimoni de Correus, per beneficiar la Generalitat que aprofita en clau política la tendència de la presidència de Correus de fer rebaixes, per salvar el compte de resultats d'enguany.

L'últim edifici històric singular de Correus a la localitat de Gandia completa la desaparició històrica del patrimoni de Correus a aquesta Comunitat, en benefici de la Generalitat com a compradora de tots els edificis de Correus en un mercadeig de rebaixes. A la Comunitat Valenciana Correus va vendre tots els edificis de les tres capitals de província a més de l'edifici d'Elx. I ara li toca el torn a l'edifici de Gandia venut a principi d'abril per Serrano a la Generalitat Valenciana per 2,4 milions d'euros, molt per davall del preu de mercat.

Serrano, actual president de Correus, ha utilitzat una política partidista amb la Generalitat, devaluant el Patrimoni de Correus per esmorteir la greu situació econòmica de pèrdues acumulades, més de 1.000 milions d'euros, provocades per la seua falta de perícia empresarial i la seua nul·la capacitat per a gestionar el diàleg social en l'empresa pública amb més plantilla del país i de pas utilitzar la companyia per a interessos purament personals i de partit. El fracàs del projecte postal de Serrano no es pot maquillar amb vendes desesperades del cada vegada menys, patrimoni històric de Correus, per arreglar el compte de resultats.

Correus està en situació extrema de risc pels continus fracassos empresarials, entre altres “CORREUS CÀRREC” i els seus dos avions, que ha sigut dissolt amb 25M d'euros de pèrdues en tan sols 7 mesos de “vols de treball” (200.000 € de pèrdues per vol), o el sobrecost d'assumir les despeses de lloguer, manteniment, etc. dels 37 centres nodals. Unes cofurnes que incompleixen la legalitat en matèria de seguretat i salut i que estan provocant unes pèrdues milionàries des del mateix moment que es van crear en el marc del Pla estratègic de desballestament impulsat per Serrano.

A pesar que la plantilla té pendent l’augment salarial del 2,5 % de 2023, fruit de l'Acord de funció pública, el president Serrano, conjuntament amb el personal que conforma l'alta Direcció, ha cobrat incentius i primes per un valor de 40.000 euros.

La representació sindical en Correus rebutja la infame permuta política de l'actual president, que utilitza els immobles de Correus com a monedes de canvi amb finalitats i interessos partidistes i personals, una venda en clau política de l'edifici històric de Gandia. CCOO ha denunciat el que considera un nyap per a eixir airós a la fi de legislatura, i que ha suposat la contractació d'un servei de valoració d'actius immobiliaris, amb l'objectiu de posar a la venda, 35 edificis, 55 locals comercials i oficines i 17 naus industrials entre altres actius immobiliaris com ara finques rústiques i urbanes.

Els edificis històrics de Correus han sigut malvenuts fruit del desmantellament portat en els últims tres anys en el conjunt de l'Estat que ha tingut un gran impacte a la Comunitat Valenciana. El de Correus a Gandia, junt al d'Alacant, de València, de Castelló i d’Elx, han sigut venuts per quantitats irrisòries i devaluant el patrimoni de Correus, per beneficiar la Generalitat que aprofita en clau política la tendència de la presidència de Correus de fer rebaixes, per salvar el compte de resultats d'enguany.