Comisiones Obreras del País Valenciano | 23 abril 2024.

CCOO reclama un cos únic per a fer front les emergències

Davant l'incendi de Villanueva de Viver, el sindicat considera inajornable deixar de costat els interessos partidistes i millorar la prestació d'un servei públic indispensable per a la ciutadania valenciana.

27/03/2023.
    Imatge d'arxiu incendi forestal

L'incendi forestal declarat el 23 de març a Villanueva de Viver, porta arrasades més de 3.000 hectàrees, que ja afecta un radi de 30 quilòmetres. Ha sigut necessari desallotjar 1.500 persones de huit poblacions. CCOO porta anys reclamant una millor gestió de tots els recursos que intervenen en les emergències a la nostra Comunitat, amb la finalitat d'optimitzar-los i prestar un millor servei, especialment davant els devastadors incendis forestals que patim de manera cada vegada més assídua.

Des del primer moment d'aquest incendi, s'ha sol·licitat suport a altres CA, fins i tot a l’UME. A més de disposar amb els professionals del Consorci de Bomberes i Bombers de Castelló i del Servei de Bombers Forestals de la Generalitat que estan treballant des del primer moment, s'hauria de disposar dels més de 2.000 bombers i bomberes de la resta de Servei de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvament (SPEIS) que hi ha a la nostra Comunitat, recursos que paga tota la ciutadania. El sindicat afig que, en més de la meitat de la província de Castelló, no es presta el servei amb bombers i bomberes professionals, sinó que es fa a través de voluntaris.

La resta dels sis SPEIS de la Comunitat, envien recursos o no, depenent de la decisió que adopte el cap de cadascun dels serveis. “No hem de quedar a la mercé de les decisions polítiques d'enviar mitjans o no, i tampoc podem continuar amb aquesta descoordinació de gestió de recursos autonòmics. Hem de treballar de manera urgent en una coordinació eficaç de tots els recursos per a poder fer front a aquest i altres tipus d'emergències en l’àmbit autonòmic en pro de la protecció de les persones, els béns, la naturalesa i el medi ambient”, manifesten fonts sindicals.

Per això, una vegada més, CCOO sol·licita que d'una manera decidida, des de la responsabilitat compartida de la Generalitat i els responsables polítics dels sis SPEIS (les tres diputacions i els ajuntaments de Castelló, de València i d’Alacant) es prioritze i antepose el bé general perquè d'una vegada per sempre s'adopten les mesures necessàries per a la constitució d'un Servei o Cos Únic d'Emergències i Bombers, de caràcter autonòmic, integrat per tots els recursos de la Generalitat i les administracions locals amb competències. És a dir, pels sis SPEIS, el Servei de Bombers Forestals de la Generalitat, l'Àrea Forestal de VAERSA, així com totes aquelles entitats, serveis o unitats dependents d'aqueixes administracions que intervinguen en les emergències.