Comisiones Obreras del País Valenciano | 27 abril 2024.

Mobilització del personal del consistori

L'Ajuntament de Godella incompleix els acords subscrits amb el seu personal

Les treballadores i els treballadores del consistori s'han concentrat durant el Ple municipal com a protesta per les polítiques en matèria de personal que consideren “nefastes i una falta de respecte”.

28/11/2022.
    Concentració del personal municipal davant l'Ajuntament de Godella

Els sindicats CCOOPV, UGT, i CSIF han donat suport a les protestes del personal de l'Ajuntament de Godella davant el Ple municipal durant la vesprada del 24 de novembre pel que consideren una gestió nefasta en matèria de personal. L'equip de govern va retirar de manera unilateral un acord que es duia a terme des de 1995, consistent en l'abonament de productivitats al personal funcionari.

Aquesta retirada suposa l'incompliment del pacte aconseguit el 2 de juny de 2021 amb la representació sindical per a l'aprovació de la relació de llocs de treball, que posava fi a aquestes productivitats de manera legal i negociada.

L'equip de govern municipal va convocar una mesa de negociació per al mateix matí del Ple municipal, sense possibilitat de negociació de bona fe i aportant un document de reglament classista, que no preveu al personal laboral. El document se salta tot els pactes amb la part social tan sols un any abans i incompleix un acord que solucionava de facto un problema que ara s'accentua.

Els sindicats van demanar la nul·litat d'aquesta, que no es va dur a terme, procedint l'Ajuntament a elevar-la igualment al Ple municipal, on va ser rebutjada per majoria absoluta gràcies als vots en contra d'Unides Podem, Partido Popular, i un regidor no adscrit, tot això davant les protestes de gran part del personal, que consideren el reglament una falta total de respecte als seus drets i a la negociació col·lectiva.

CCOO PV, UGT, i CSIF, anuncien noves mobilitzacions per part del personal i possibles accions jurídiques davant semblant despropòsit.