Comisiones Obreras del País Valenciano | 26 abril 2024.

CCOO i UGT no comparteixen la posició empresarial de Cerámicas Belcaire en l’ERO proposat

La plantilla ha estat afectada per un ERTO durant 2022 i l'empresa ha optat per un expedient extintiu, la qual cosa demostra una aposta per la destrucció d'ocupació del Grup LAMOSA. El Comité d'Empresa mostra la seua decepció i total disconformitat amb l'actuació empresarial de Cerámicas Belcaire i insta a la companyia a seure’s a dialogar aquesta postura per buscar millors solucions per a totes dues parts.

15/11/2022.
    La plantilla porta patint suspensions de contractes des de gener

Després de la nota de premsa publicada per l'empresa el passat dia 11 de novembre de 2022, en la qual informa sobre la presentació d'un expedient de regulació d'ocupació, el Comité d'Empresa compost per CCOO i UGT, declara que des de principi d'enguany 2022 es porta patint un ERTO, amb suspensions de contractes, on els principalment afectats són els grups 5 i 4 de producció. Això suposa per als treballadors i les treballadores afectades una pèrdua de rendes salarials i el consum de les prestacions per desocupació.

En aquests dies, l'empresa actual (Grupo LAMOSA), encara no ha demostrat a la plantilla si la seua aposta serà per la fabricació de taulells o pel seu desmantellament, ja que no s'estan visualitzant inversions en la planta productiva.

L'empresa presenta una sol·licitud d'expedient d'extinció de contractes (ERO), quan molts treballadors i treballadores porten ja molt d’esforç acumulat per a, en gran manera, protegir l'ocupació i no per a rebre una sol·licitud per a extingir contractes que pose en perill els llocs de treball.