Comisiones Obreras del País Valenciano | 19 abril 2024.

Celebrada amb èxit l'assemblea de treballadors i treballadores de Fertiberia Sagunt

En l'acte organitzat pels sindicats UGT, CCOO i CSIF de Fertiberia, es va traslladar als treballadors i a les treballadores el Pla d'acció dissenyat per a aquest mes de novembre. Un pla de concentracions i vagues, adoptat després del bloqueig de les negociacions per part de direcció de l'empresa, que planteja propostes que lesionen greument les condicions de treball.

26/10/2022.
    Assemblea de Fertiberia a Sagunt.

La tercera assemblea informativa promoguda pels sindicats UGT, CCOO i CSIF de Fertiberia, va tindre lloc ahir, a fi d'explicar a les persones treballadores el Pla d'acció dissenyat per a aquest mes de novembre. Els responsables sindicals van narrar tots els secrets d'aquests deu mesos de negociació, posant de manifest el seu bloqueig per l'actitud misèrrima de la direcció des de la constitució de la mesa.

La voluntat de negociar de l'empresa té la seua millor expressió en l'oferta econòmica: eliminació de la clàusula de revisió salarial i pèrdua de poder adquisitiu per a cada any de vigència, i altres propostes que lesionen greument les condicions de treball de les persones treballadores, a més de la reticència a atendre qualsevol de les peticions de la part sindical.

Un canvi de rumb que coincideix amb l'eixida del Grupo Villar Mir i l’adquisició del Fondo Triton. I, tot, a la meitat d'un context de bonança econòmica, amb facturació i marges de beneficis molt superiors als de l'any 2021 malgrat la crisi energètica.

Des del bloqueig de negociacions, els sindicats s'han unit en un front comú per a organitzar els treballadors i les treballadores sota una bateria de mesures complementàries i d'acció directa que permeta reprendre la negociació i avançar en la conquesta de drets laborals, sense que la crisi la paguen, aquesta vegada, les persones de sempre: la classe treballadora.

Mobilitzacions

Aquestes mesures arrancaran amb una delegació de 65-70 persones concentrades davant les portes de les oficines centrals el pròxim 3N, a Madrid, i continuarà amb episodis de vagues per als dies 7, 8 i 9 de novembre, en els quals estan cridades les més de 800 persones que componen Fertiberia SA.

I, adverteixen els sindicats, no es quedarà ací si l'empresa no retira l'oferta regressiva i negocia un conveni col·lectiu que dignifique les condicions d'aquelles persones que compleixen cada dia amb treball amb summa professionalitat.

Completen aquesta bateria una segona convocatòria per a concentrar-se en Agustín de Foxá (Madrid) per al dia 21, i una altra tanda de vagues per a finals de mes, sense descartar unes altres de major extensió per a l'any vinent. Tot això, en un context de col·laboració zero en les tasques diàries.