Comisiones Obreras del País Valenciano | 2 mayo 2025.

CCOO presenta més de 5.500 signatures de docents arreplegades amb la campanya 'Dignifiquem les tutories'

    La Federació d'Educació de CCOO PV les ha presentat al secretari autonòmic d’Educació i FP, Miguel Soler, qui s'ha compromés amb la recuperació de la tutoria perduda en primària i amb l’augment de la borsa d’hores dels centres per aquests tipus de tasques. El sindicat també planteja una bateria de propostes per a enfortir totes les plantilles i cap a una educació més inclusiva.

    25/10/2022.
    Reunió amb la Secretaria Autonòmica d'Educació i Formació Professional.

    Reunió amb la Secretaria Autonòmica d'Educació i Formació Professional.

    A principi d’abril passat la FE CCOO PV va encetar la campanya 'Dignifiquem les tutories', amb la qual ha arreplegat més de 5.500 signatures de companyes i companys demanant major reconeixement a la tasca tutorial, la qual requereix dedicació de temps, d’esforços i, sovint, grans dosis d’implicació personal en l’atenció educativa que el nostre alumnat mereix.

    Algunes mesures concretes demanades pel nostre sindicat i per totes les persones signants són:

    - Recuperació de la tutoria perduda en primària quan patírem les fortes retallades educatives.

    - Assignació horària per al desenvolupament de les tasques pròpies de la funció tutorial per a educació infantil, primària i especial i ampliació de l’hora assignada actualment en educació secundària, per resultar evidentment insuficient.

    - Pagament d’un complement específic tal i com ja es fa en diversos territoris de l’Estat.

    El secretari autonòmic d'Educació i Formació Professional, Miguel Soler, va manifestar el seu compromís amb la recuperació de la tutoria perduda en primària i amb l’augment del “pack d’hores” dels centres per aquests tipus de tasques.

    En la reunió mantinguda el nostre sindicat manifestà la necessitat urgent de negociar totes les ordres de plantilles i posà damunt la taula una bateria de demandes concretes per a enfortir-les i avançar cap a una educació més inclusiva i de major qualitat. Algunes d’aquestes foren:

    -Augment de la inversió en educació. Hem apostat per l’educació inclusiva, el repte és gran i requereix de tots els recursos necessaris.

    -Estabilització de les plantilles baixant al 8 % la temporalitat l’any 2024. Caldrà convocar els procediments necessaris amb les places d’estabilització i suficients places de reposició.

    -Augment de desdobles i de plantilles, tots els que siguen necessaris en tots els nivells educatius.

    -Per a una educació més inclusiva ha d’haver-hi més dotació de personal PT, orientador i AiL.

    -Negociar els criteris per als desdoblaments atenent les situacions sobrevingudes com ara l’alumnat nouvingut o alumnat amb diagnòstics. També l’actualització dels desdobles en formació professional.

    -Més dotació horària per a la coordinació del treball per àmbits.

    -Catalogació dels centres singulars i antics CAES per poder dotar-los de més plantilla.

    -Eliminar al màxim les itineràncies reconvertint els llocs itinerants en llocs ordinaris.

    -Més dotació de personal per a les aules d’infantil de 2 anys.

    -Més professorat d’anglés per evitar que l’idioma recaiga en personal no especialista.

    -Posada en marxa de la coordinadora o del coordinador de benestar als centres educatius, amb un contingent extra a jornada completa vinculat amb aquestes funcions i formació específica.

    -Personal no docent:

    - Incorporar educadores socials a les plantilles dels centres que ho demanen.

    - Personal administratiu per rebaixar les tasques burocràtiques als equips directius.

    - Més fisioterapeutes.

    - Figura de contenció.

    En la reunió, l’Administració es va comprometre a continuar enfortint les plantilles docents. La FE CCOO PV seguirà exigint avanços en aquest sentit i treballant amb propostes que milloren l’educació.