Comisiones Obreras del País Valenciano | 19 abril 2024.

Els reptes de la joventut sindicalista

Els dies 15 i 16 d'octubre se celebra la XXI Escola de Joves Sindicalistes Isidro Llopis a Benicàssim, en la qual mig centenar de persones joves de diferents territoris i sectors del País Valencià analitzaran el context actual i els desafiaments als quals el sindicat ha de fer front.

10/10/2022.
    Programa Escola.

La inauguració serà a càrrec de Rocío Pascual, secretària de Joventut i Noves Realitats del Treball, i d'Ana García Alcolea, secretària general de CCOO PV. La primera ponència de Franz Morales, de la Secretaria de Noves Realitats de la CONC, se centrarà en la situació del món del treball. Després s'abordarà el paper de CCOO, com a sindicat de classe i sociopolític, en la lluita pel dret a l'habitatge de la mà d'Albert Noguera, director de la càtedra d’Habitatge de la UV; de Cristina Martínez, presidenta del Consell Valencià de la Joventut i d'Ana Belén Montero, secretària de Polítiques Públiques i Política Social de CCOO PV.

A la vesprada s'han organitzat tres tallers en els quals es farà una aproximació als plans d'igualtat, s'analitzarà el que significa ser un sindicat sociopolític i com treballar en aqueixa direcció, i també es tractarà el sindicalisme des d'un punt de vista global i internacionalista.

Diumenge, companys i companyes de CCOO PV, explicaran la seua experiència d'organització en el seu centre de treball. A més, comptarem amb el testimoni de Rubén Redondo, president del Comité d'Empresa de Pilkington. Albert Fernández, secretari general de la UI Comarques del Nord, i Adrià Junyent, secretari de Joventut de CCOO, faran la clausura.

“L'Escola és un espai de trobada, de reflexió i d’aprenentatge per poder continuar lluitant per la joventut treballadora al nostre territori i agafar forces per continuar actuant de manera col·lectiva en els diferents espais on som”, assegura Rocío Pascual. A més, en aquesta edició comptarem amb la presència de dues persones d’Acció Jove de CCOO Catalunya com a part del treball de col·laboració entre ambdós territoris.