Comisiones Obreras del País Valenciano | 25 abril 2024.

Pensionistes de CCOO PV presenten l'exposició 'Pioneres del feministe a Espanya'

• Inauguració 20 de gener, 18.30 hores, sala d'actes de CCOO PV (Nàpols i Sicília, 5, València).

Una mostra de caràcter documental i didàctic que representa els primers moments de la història del moviment feminista i reuneix la lluita de les dones a la fi del segle XIX i principis del segle XX. Una primera generació que s'anava a caracteritzar per la seua modernitat, progressisme i preparació cultural i intel·lectual.

12/01/2022.
Pioneres del feminisme a Espanya.

L'exposició 'Pioneres del feminisme a Espanya' és una mostra prestada per l'Associació Dones en Acció de Xirivella. De caràcter documental i didàctic, representa, a través de panells amb textos i imatges, els primers moments de la història del moviment feminista i reuneix la lluita de les dones a la fi del segle XIX i principis del segle XX.

En l'acte de inauguració, el pròxim dia 20, la presentació serà a càrrec de: Evaristo Soto, secretari general de la Federació de Pensionistes de CCOO PV, Pilar Guitart, de Dones en Acció i de Silvia Bosch, coordinadora d'Igualtat i LGTBI de la Federació de Pensionistes de CCOO PV.

L'exposició rescata moltes biografies de les primeres feministes conservadores, moderades, lliurepensadores i sindicalistes. Es tracta d'una primera generació d'espanyoles que s'anava a caracteritzar per la seua modernitat, progressisme i preparació cultural i intel·lectual. El compromís amb els seus ideals les va impulsar a disputar i consolidar espais fins llavors negats a les dones.

La mostra es podrà visitar durant les pròximes tres setmanes, fins al 15 de febrer, en la planta baixa i en els corredors de la sala d'actes de la seu del sindicat.