Comisiones Obreras del País Valenciano | 28 marzo 2024.

Pensionistes de CCOO PV es reuneixen amb Héctor Illueca per tractar les polítiques d'habitatge

Per al sindicat, és imprescindible garantir unes adequades condicions d'habitabilitat en l'habitatge de les persones majors, amb l'eliminació de barreres i afavorir els mitjans necessaris per a garantir l'accessibilitat i la mobilitat. En aquest sentit, ha proposat incorporar en els plans de la Conselleria d'Habitatge la promoció d'habitatges dirigits a persones majors vulnerables, juntament amb l'impuls de mòduls intergeneracionals.

09/12/2021.
    Reunió amb la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica.

El passat 23 de novembre, la Federació de Pensionistes de CCOO PV va mantindre una reunió amb la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica. Van assistir el conseller Héctor Illueca, acompanyat del secretari autonòmic d'Habitatge i Funció Social, Alejandro Aguilar. Per CCOO, hi va assistir el seu secretari general, Evaristo Soto, acompanyat per Juan Martínez, Juan Pradells i Juan Ortega.

S’hi van abordar diverses qüestions relacionades amb l'envelliment de la població, així com la necessitat d'orientar cap a les persones majors algunes polítiques d'habitatge, accessibilitat i pobresa energètica.

És un fet constatat que quasi totes les persones majors prefereixen envellir en sa casa i, en conseqüència, és imprescindible garantir unes adequades condicions d'habitabilitat en l'habitatge i en el seu entorn. Eliminar barreres i afavorir els mitjans necessaris per a garantir l'accessibilitat i la mobilitat. S'estima que quasi 200.000 persones de la Comunitat Valenciana no poden eixir del seu habitatge per no disposar d'ascensor o d’altres barreres arquitectòniques.

Per a CCOO, és necessari lluitar pel dret a l'energia i contra la pobresa energètica, així com millorar l'aïllament tèrmic d'habitatges, i, d'aquesta manera, contribuir a millorar la qualitat de vida de les persones (que en massa casos són jubilades).

La nostra proposta d'incorporar en els plans de la Conselleria, la promoció d'habitatges dirigits a persones majors vulnerables, juntament amb l'impuls de mòduls intergeneracionals, va tindre una molt bona acollida.

La reunió va ser fructífera i quedàrem emplaçats a assistir a nous contactes i informacions sobre els assumptes tractats en la trobada.