Comisiones Obreras del País Valenciano | 27 abril 2024.

CCOO denuncia l'acomiadament de les persones treballadores de neteja de ‘reforç covid-19’ en els col·legis públics municipals

• 25 de juny, a les 10 hores, concentració davant l'Ajuntament de València

CCOO denuncia que la divisió de les contractes de neteja dels col·legis públics de la ciutat de València està provocant acomiadaments i el personal contractat com a reforç durant la pandèmia no ha sigut subrogat.

17/06/2021.
El personal que realitza la seua feina en els col·legis públics de València continuarà defensant-se de forma conjunta.

La divisió en lots de la licitació de la neteja dels col·legis públics per part de l'Ajuntament de València empitjora les condicions de les persones treballadores contractades per reforç covid-19. Unes 45 persones treballadores (lot 2 i 4) que no han sigut subrogades, han de denunciar a l’empresa entrant i sortint si volen cobrar la indemnització que els pertany.

El Comité d'Empresa ja va informar l'Ajuntament que això anava a ocórrer i per això va sol·licitar que el canvi de contractes es realitzara quan finalitzara el reforç en els col·legis (aproximadament el 23 de juny).

Encara no s'ha notificat quan es realitzarà el canvi en els lots 1 i 3, però si aquestes empreses actuen de la mateixa forma que amb el lot 2 i 4, s'arribaria a 80 persones treballadores acomiadades. El Comité d'Empresa considera que l'Ajuntament de València és responsable del que està ocorrent amb aquestes persones.

El personal que fa el seu treball en els col·legis públics de la ciutat de València continuarà defensant els seus drets de manera conjunta perquè considera que el que ocórrega amb una companya o company, ocorre amb totes i tots, “encara que estiguem en diferents empreses”. Per això realitzaran una concentració el dia 25 de juny a la porta de l'Ajuntament de València a les 10.00 hores, per a denunciar la no subrogació del personal treballador de reforç covid-19.