Comisiones Obreras del País Valenciano | 26 abril 2024.

Oriola

La plantilla d’Indalva d'Oriola es manifesta contra el nou ERTO presentat per l'empresa

La plantilla d’Indalva, en el centre d'Oriola va decidir en assemblea la realització d'una mobilització a la porta de la fàbrica aquest dimarts 22 de desembre com a protesta davant aquesta desproporcionada mesura unilateral.

23/12/2020.
    Concentración ante las instalaciones de INDALVA

La direcció de l'oriolana INDALVA S.L. torna a presentar un ERTO per motius de producció que, en cas que es duga a terme, afectaria 18 treballadors durant 12 mesos. El motiu argumentat és la incertesa de cara a l'exercici de 2021 i a una situació d'estoc que s'ha generat durant aquest mateix any (un estoc que la pròpia empresa es va mostrar interessada a mantindre per respondre davant un possible repunt de comandes).

Indústria de CCOO PV rebutja la desproporcionada mesura adoptada per l'empresa, més encara quan la plantilla que es veurà afectada ja ha patit les conseqüències del primer ERTO iniciat a l'abril. En alguns casos, ha passat que han esgotat la prestació per desocupació, tot i que mitjançant l'acció sindical, aconseguírem un acord que reduïa la quantitat de plantilla afectada, reduïa els mesos de l’ERTO i garantia la rotació i la compensació salarial.

A aquest fet se suma la data en la qual la direcció de l'empresa ha triat comunicar la decisió d'implantar l’ERTO i establir el període de consultes, prèvies a Nadal i Cap d'Any. El sindicat qüestiona aquesta falta d'empatia i consideració envers el personal, que finalitzarà l'any amb la preocupació que dels ingressos del nou any, no en sabran res, en una època especialment assenyalada per al retrobament familiar i després d'un complicat any caracteritzat per la pandèmia.

Aquesta raó, exposada a l'empresa en la primera reunió del període de consultes, ha dut a aconseguir un acord per estendre’l fins al 9 de gener.

La representació de CCOO en el Comité d'Empresa està realitzant una important labor per implicar tota la plantilla de producció en la negociació de l’ERTO. És per això que la plantilla es va concentrar a la porta de la fàbrica dimarts passat, dia 22 de desembre a les 14:00h, com a protesta davant aquesta desproporcionada mesura adoptada per l'empresa.