Comisiones Obreras del País Valenciano | 26 abril 2024.

#CulturaPreventiva

Jornada sobre els riscos ergonòmics a Castelló

• Dimarts 29 d'octubre, seu de CCOO a Castelló (Plaça de les Aules, 6).

CCOO de Catalunya ha organitzat una jornada en la qual s'ha tractat com intervenir en els casos d'exposició a riscos ergonòmics, com la manipulació de càrregues i les postures forçades. Un acte dirigit a delegats i delegades de prevenció i a treballadors i treballadores al qual s'hi han proposat formes de treball per a abordar aquests riscos.

29/10/2019.
Mònica Pérez, Salut Laboral de la CONC i Dani Patiño Salut Laboral CCOO PV

Les malalties i els accidents provocats per causa de manipulació de càrregues i postures forçades són els casos més recurrents en la declaració de malalties professionals. A més, els agents físics com a causants de malalties es concentren de manera percentual més elevada en les dones que en els homes.

L'objectiu d'aquesta jornada era informar i sensibilitzar els delegats i les delegades de prevenció i els treballadors i les treballadores sobre com intervenir en els riscos d'origen ergonòmic en les empreses, així com facilitar eines perquè els accidents de treball i malalties professionals d'origen ergonòmic es reconeguen i puguen evitar-se fent prevenció en els centres de treball.

Daniel Patiño, secretari d'Acció Sindical, Salut Laboral i Medi Ambent de CCOO PV ha possat l'accent en la necessitat de "conéixer i difondre l'ergonomia per a tractar-la d'origen i no en les seues conseqüències: dolors crònics o consum de fàrmacs. L'acció sindical com a eina per a un treball segur".

Programa Jornada ‘Com intervenir en l'exposició als riscos ergonòmics’

9.30 – 9.45 h Recepció a la sala d’actes.

9.45 – 10.00 h Benvinguda a càrrec del responsable de Salut Laboral de CCOO de País Valencià. Daniel Patiño.

10.15 – 11.00 h Presentació del díptic ‘Manipulació manual de càrregues i postures forçades’ a càrrec de la responsable de Salut Laboral de la CONC, Mónica Pérez.

11.00 – 11.15 h Torn de paraules.

11.15 – 11.45 h Pausa café.

11.45 – 12.30 h Intervenció a càrrec del director territorial de l'INVASSAT, José Vicente Ródenas.

12.30 – 13.00 h Torn de paraules.

13.00 – 13.30 h Conclusió i cloenda de Jornada.