Comisiones Obreras del País Valenciano | 26 abril 2024.

11 de juny VAGA en centres d'Atenció Primerenca

La Federació d'Ensenyament de CCOO PV FE conjuntamente amb AVAP ha convocat VAGA per a tots els centres d'atenció primerenca per a persones amb discapacitat o amb el risc de patir-la, en centres ambulatoris d'atenció primerenca. El sindicat denuncia que la Conselleria d'Educació, botant-se la seua pròpia normativa de 2001, pretén disminuir l'atenció a les persones usuaries.

06/06/2019.
    Cartell de crida a la vaga

Antecedents

El desembre de 2015 va enviar un escrit als centres on indica que hem d'atendre dos usuaris per plaça, la qual cosa va coincidir amb la posada en marxa de les meses sectorials, que naixen amb un esperit diferent i contrari a esta carta.

Es va posar en marxa una mesa tècnica exclusiva de AT en la qual AVAP participa juntament amb tècnics del CERMI.

En ella, els tècnics de la Conselleria van proposar el canvi de finançament per sessions i no per places com fins ara.

Els tècnics proposen 6 menors per dia, en lloc de 5, perquè compten temps de dedicació i entre sessions de 45 minuts.

Segons els tècnics de Conselleria, el tractament de AT ix molt car, aportant una taula amb el cost de plaça per xiquet per comunitats, quan actualment el cost plaça és de 24.5€, però en estar atenent major nombre de xiquets ha baixat a 17.88€ i, si se segueix la ràtio plantejada per Conselleria, a 14.3€.

A la FE CCOO PV i a AVAP els preocupa que el criteri no siga la qualitat de l'atenció primerenca, sinó només econòmic. Sempre s'ha transmés així a la Direcció General, tant per escrit com en reunions. No es pot aprovar la proposta del pagament per sessions, ni l'augment de la ràtio per professionals.

FE CCOO PV defensa un model que ha mantingut fins ara i que és un referent nacional en el qual l'Atenció Primerenca és un servei públic i universal; s'ha d'atendre de 0 a 4 anys, però sense deixar atendre l'interval 4-6 anys.

Per tot allò, el pròxim dimarts dia 11 de juny, estan convocades mobilitzacions en suport de la vaga i en resposta a la decisió de Conselleria d'Educació que, botant-se la seua pròpia normativa de 2001, pretén disminuir l'atenció a les persones usuaries.

Dimarts 11

A les 11 hores, concentracions:

• ALACANT, AV/ Rambla Mendez Nuñez, 41

• VALÈNCIA, Torre 3, Ciutat Administrativa 9 d'Octubre, Castan Tobeñas.

A les 18 hores, manifestació començant en la Plaça Alfons el Magnànim (Parterre) i arribarem fins a la plaça Manises de València.

Prèviament al dia de Vaga, la federació està realitzant assemblees informatives en:

Alacant: Dia 4, 18 hores , Av/ Salamanca, 33. Seu de CCOO AM

València: Dia 6, 18 hores, pl. Nàpols i Sicília, 5. Seu de CCOO PV

Us esperem a tots i totes