Comisiones Obreras del País Valenciano | 20 abril 2024.

Trobada amb l'Associació Dret a una Mort Digna

CCOO PV ha mantingut una trobada amb l'Associació Dret a una Mort Digna CV amb la finalitat d'establir un espai de col·laboració per a la implantació dels drets de les persones en l'última etapa de la vida.

24/05/2019.
    De izquierda a derecha: Juan Martínez, Ana Belén Montero, Pere Boix y Evaristo Soto.

La seu de CCOO PV ha acollit una trobada amb l'Associació Dret a una Mort Digna de la Comunitat Valenciana, amb la finalitat d'establir un espai de col·laboració per a promoure el reconeixement i l'efectiva aplicació dels drets de les persones en l'última etapa de la vida.

En representació del sindicat han assistit a la reunió Ana Belén Montero, secretària de Política Social de CCOO PV; Evaristo Soto i Juan Martínez, representant a la Federació de Pensionistes de CCOO PV i Pere Boix com a responsable de l'Associació Dret a Morir Dignament de la Comunitat Valenciana.

Una de les primeres mesures ha sigut establir un conveni de col·laboració i un pla d'acció entre ambdues organitzacions i, en aqueixa línia, començar a treballar en l'elaboració d'un fullet informatiu per donar a conéixer el dret a una mort digna en virtut de la LLEI 16/2018, de la Generalitat, de drets i garanties de la dignitat de la persona en el procés d'atenció a la fi de la vida, normativa que va ser millorada per Comissions Obreres a través de la participació institucional.

Ambdues organitzacions han coincidit en la necessitat de treballar conjuntament per aconseguir protegir i garantir la dignitat de la persona en el procés final de la seua vida, per assegurar la seua autonomia, l'expressió dels seus desitjos i valors i el respecte a la seua voluntat, així com garantir un tractament pal·liatiu integral i de qualitat a les persones que ho necessiten.

Ana Belén Montero ha manifestat la importància de defensar el compliment de tots els drets que arreplega la normativa en matèria de protecció de la dignitat de les persones en el procés final de la seua vida, la informació clínica, a rebre cures pal·liatives integrals i a escollir el lloc on rebre-les, entre altres.

Per la seua banda Pere Boix, ha subratllat que cal superar el tabú de la mort, fomentant que la ciutadania prenga les seues pròpies decisions amb llibertat.

Finalment s'han emplaçat per a una pròxima reunió pel mes de juny en la qual s'abordarà la concreció del conveni i el pla d'acció entre ambdues entitats.