Comisiones Obreras del País Valenciano | 29 abril 2024.

Mobilitzacions contra el tancament de la factoria saguntina de Thyssenkrupp Galmed

El Comité d'Empresa i CCOO exigeixen a Thyssenkrupp i a les aministraciones compromisos concrets que garantisquen el futur de la planta. En assemblea s'ha acordat una jornada de vaga per al 7 de març i una concentració davant Generalitat Valenciana.

27/02/2024.
    Imatge de l'assemblea realitzada aquesta setmana en la seu de la UI CCOO Camp de Morvedre-Alt Palància

Durant l'assemblea de la plantilla realitzada en la seu de Comissions Obreres de Port de Sagunt, el Comité d'Empresa informava les seues companyes i companys sobre la decebedora reunió mantinguda divendres passat amb representants del Comité de Gestió de Thyssenkrupp.

En aqueixa trobada van constatar que si bé l'empresa s'havia obert a reconsiderar la seua decisió inicial de deslocalitzar la producció i tancar la factoria saguntina, no s'han produït avanços substancials en les negociacions entre l'empresa i les administracions. Això comporta que, després de tres mesos de negociacions, l'escenari de tancament continue sent el més plausible.

Pacte per la indústria

Sergio Villalba Valero, secretari general de la Unió Intercomarcal de CCOO Camp de Morvedre-Alt Palància reclama a la Generalitat Valenciana, al Ministeri d'Indústria i també a la mateixa Thyssenkrupp, que es materialitzen avanços, al més prompte possible, de cara a garantir el futur de la factoria. "És urgent i més necessari que mai potenciar la competitivitat i la sostenibilitat de Galmed, és fonamental un pacte d'ocupació per la indústria i un enfortiment sectorial de tots els actors en la cadena de valor automobilística, inclòs l'acer", ha afirmat.