Comisiones Obreras del País Valenciano | 28 abril 2024.

Acte de signatura de la ‘Declaració per un Finançament Just 2023’

CCOO PV, com a integrant de la Plataforma, ha ratificat el seu compromís per a continuar reclamant un canvi de model de finançament, la condonació del deute fruit de l'infrafinançament i inversions executades segons el pes poblacional.

17/11/2023.
    Representants signants de la Declaració.

Ana García Alcolea, secretària general de CCOO PV, ha valorat l'acte, pel compromís adquirit per part dels agents socials i econòmics més representatius, partits polítics amb representació parlamentària i entitats socials. Ha assegurat que des de la constitució de la Plataforma per un Finançament Just s'ha aconseguit fer passos importants perquè es reconega la situació d'infrafinançament de la nostra comunitat autònoma, que es faça una proposta de població ajustada la legislatura passada i “ara sí que toca fer aqueix pas definitiu perquè es corregisquen les desigualtats que estem vivint el conjunt de la ciutadania valenciana”.

CCOO PV considera que el canvi de model és necessari per a garantir uns serveis públics de qualitat i que es puguen prestar en igualtat de condicions a tot el territori espanyol. “Deixem de costat, en aquest tema tan important, qualsevol tipus de disputa. I actuem com ho hem estat fent des de la Plataforma, sempre des de la unitat i des del consens”, ha manifestat García Alcolea.

A més de la Plataforma, la Declaració ha sigut signada per representants de la Xarxa d’Entitats, la presidenta de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, i dels grups parlamentaris del PPCV, PSPV i Compromís en les Corts, el Senat i el Congrés. Abans de l'acte de la signatura, l'expert Paco Pérez ha explicat la situació, destacant que som la comunitat més endeutada a pesar que la nostra despesa social ha estat per davall de la mitjana. Ha situat en 36.000 milions d'euros la part del deute provocat per l'infrafinançament i ha assegurat que l'acord de Govern podria beneficiar-nos perquè obri la possibilitat a la condonació d'una part.