Comisiones Obreras del País Valenciano | 30 abril 2024.

L'Ajuntament de Tavernes Blanques suprimeix la meitat dels serveis d'atenció domiciliària

La Secció Sindical de CCOO denuncia que el SAD municipal ha reduït la seua plantilla al 50 % dels seus auxiliars, cosa que ha provocat la supressió de la meitat dels seus serveis. L'Ajuntament no cobreix les vacances del personal i les places no es cobreixen per la precarietat del contracte oferit.

05/07/2022.
    Tavernes Blanques (València).

El SAD és un programa de Serveis Socials, amb normativa pròpia, que s'ofereix a l'Ajuntament de Tavernes Blanques des de fa més de 20 anys. Està previst en el Contracte programa de Serveis Socials, vigent fins a 2024, signat amb Diputació, per la qual cosa la corporació municipal ha d'assumir el servei com a propi abans de finalitzar aqueixa data.

La Secció Sindical de CCOO a l'Ajuntament denuncia que el SAD municipal ha reduït la seua plantilla al 50 % dels seus auxiliars, la qual cosa ha provocat la supressió del 50 % dels seus serveis. En una època en què les altes temperatures augmenten les demandes dels serveis, sobretot referent a dutxes i neteja.

L'Ajuntament s'escuda que la reforma laboral i la Llei 20/2021 de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat impedeixen la contractació de personal temporal. Argumenta a més que és el servei en el qual més processos de borses s'han realitzat, però les persones rebutgen l'oferta.

No obstant això, CCOO sosté que ni la reforma laboral, la qual permet la contractació temporal en supòsits de substitució de persona treballadora i per circumstàncies de la producció, ni la Llei 20/2021 de reducció de la temporalitat, la qual afavoreix la conversió de l'ocupació temporal en estable, fins i tot el subvencionat, impedeixen pal·liar el problema del SAD.

Segons el sindicat, aquest Ajuntament té com a norma no cobrir les vacances del personal, ni tan sols les del personal auxiliar del SAD, cosa que sí fan totes les empreses d'ajuda a domicili, conscients del problema que comporta deixar les persones sense una atenció de primera necessitat, durant el temps que dure les vacances del seu personal. A més, enguany, l'Ajuntament ha decidit no cobrir el lloc d'una auxiliar que ha acabat el seu contracte de sis mesos, a principi de juny.

Les persones de la borsa rebutgen la crida per la precarietat del contracte oferit per l'Ajuntament, molt poques hores setmanals i salari per davall dels mateixos grups de la resta de la corporació. És ocupació subvencionada, però res impedeix a l'Ajuntament completar el salari fins a igual a les del mateix grup.

El SAD és un programa bàsic dins dels Serveis Socials, que recolleixen les bases del Contracte programa signat amb la Diputació. Si aquest no es presta en les condicions necessàries, cal retornar part de la subvenció que aquesta assigna a l'Ajuntament. D'altra banda, la devolució d'una part important de la subvenció dels Serveis Socials, és una pràctica habitual de l'Ajuntament de Tavernes Blanques.