Comisiones Obreras del País Valenciano | 26 abril 2024.

Sindicats del Departament de Salut d'Alacant rebutgen la paga compensatòria covid-19

La Junta de Personal del Departament de Salut d'Alacant, de la qual forma part CCOO, denuncia que el repartiment d'aquest fons econòmic és injust, ineficaç, discriminatori, arbitrari i desmotivador. El model proposat per la Conselleria de Sanitat només gratifica alguns i algunes dels protagonistes, i obvia la resta de professionals, amb què gràcies al seu esforç ha sigut possible traure el treball sanitari amb èxit.

28/12/2020.
    Hospital General d'Alacant

La Junta de Personal del Departament de Salut d'Alacant, composta per CCOO, CESMSAE, SATSE, UGT, CSIF, Intersindical i USO, manifesta el seu rebuig a la manera d'actuar de les persones gestores i responsables de l'Administració sanitària quant a la '’paga compensatòria covid-19’, que gratifica l'esforç realitzat en l'estat d'alarma.

Així ho ha anunciat en representació legal dels treballadors i de les treballadores que depenen directament de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, i que presten els seus serveis a l'Hospital d'Alacant, en els centres de salut, en el Servei d'Emergències Sanitàries, a l'Hospital de Sant Vicent i en el Centre de Salut Pública.

Tots els sindicats en Mesa Sectorial ja van motivar la seua negativa sobre aquesta qüestió i es va proposar usar aqueixos diners per a noves contractacions de personal. Així els professionals i les professionals podrien baixar les seues càrregues excessives de treball i augmentar la qualitat de l'assistència sanitària, per donar un millor servei i reduir les llistes d'espera.

Tal com està plantejat el repartiment d'aquest fons econòmic, els sindicats el consideren injust, ineficaç, discriminatori, arbitrari i desmotivador. Deixa en evidència el gran desconeixement que tenen alguns i algunes dirigents de la Conselleria de Sanitat sobre el funcionament de la sanitat pública, i mostra la seua ignorància i atreviment. Desconeixen totalment els sistemes de treball en equip que es donen als hospitals.

Tot és un conjunt de col·laboració i tots els professionals i les professionals són necessaris per a donar una bona qualitat: el personal mèdic, infermeria, auxiliar, zeladors i zeladores, participen en l'assistència directa i les cures. Tot això sense oblidar la part logística imprescindible: gestió administrativa, personal, informàtica, subministraments, magatzem, farmàcia, esterilització, neteja, etc. A més de llenceria, cuina i manteniment.

El treball es desenvolupa en cadena, cada baula juga un paper fonamental i cada professional sap quina és la seua funció dins d'aquest perfecte engranatge. Una cadena és tan forta com la seua baula més feble. Per això hem d'enfortir sempre al més afeblit.

Doncs bé, amb el model de repartiment econòmic proposat per la Conselleria de Sanitat, només es gratifica alguns dels principals actors protagonistes, i s’obvia els secundaris, els col·laboradors i la resta de professionals, amb què gràcies a la seua participació i esforç ha sigut possible traure el treball sanitari amb èxit.

Lamentem la desraó de l'Administració sanitària i fem responsable la Conselleria de Sanitat, del malestar ocasionat al conjunt dels professionals, que lluny de sentir-se reconeguts i valorats, se senten oblidats, prescindibles i menyspreats. Unes poques persones cobraran i moltíssimes seran ignorades i abandonades.

Avui dia desconeixem qui cobraran, ni sabem el personal que ha format part dels equips covid-19, quins serveis són els triats, quines categories professionals, quines quantitats, quantes són les persones designades, i quin percentatge dels treballadors i de les treballadores ha quedat exclòs i discriminat del repartiment.