Comisiones Obreras del País Valenciano | 26 abril 2024.

HARMONITZACIÓ FISCAL

“Urgeixen unes regles clares que eviten el dúmping fiscal entre comunitats i a la UE”

El secretari general de CCOO PV, Arturo León, advoca per una harmonització fiscal que garantisca els mateixos drets a la ciutadania “independentment de l'autonomia on es residisca”. El dirigent sindical es pronuncia així després dels arguments esgrimits per la presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, que defensa un sistema fiscal a la baixa i s'oposa a l'harmonització entre comunitats..

04/12/2020.
    Arturo León, secretari general de CCOO PV.

Arturo León defensa un sistema fiscal que permeta una recaptació suficient, “on pague més qui més té, amb una aportació justa de les empreses i de les persones treballadores”. Per al secretari general de CCOO PV, l'Estat i les diferents administracions públiques requereixen de recursos per prestar els serveis públics essencials i poder proveir les prestacions econòmiques a fi de cobrir les necessitats de les persones, a més de disposar dels estímuls necessaris per a l'economia i l'ocupació.

León advoca per una harmonització fiscal que garantisca els mateixos drets a la ciutadania, independentment de la comunitat autònoma on residisca. “Són fonamentals unes regles clares que eviten el dúmping fiscal (competència deslleial) entre comunitats i també en l'àmbit de la Unió Europea”, apunta el dirigent sindical.

Arturo León respon així al debat generat per l'oposició del govern de la Comunitat de Madrid, i de la seua presidenta, a l'harmonització fiscal entre autonomies, al·ludint a la seua capacitat per a baixar els impostos o bonificar alguns tributs. “Invocar a l'autonomia per a condicionar una fiscalitat a la baixa, és una cosa que CCOO no comparteix”, assenyala el dirigent de CCOO PV.