Comisiones Obreras del País Valenciano | 26 abril 2024.

CCOO reclama al Govern central un major finançament per al sector de la dependència

La Federació de Sanitat i Sectors Sociosanitaris de CCOO PV i la Federació de Serveis a la Ciutadania de CCOO PV han convocat hui concentracions en les delegacions del govern de les tres províncies. El sindicat ha exigit al Govern de l'Estat que prioritze la inversió necessària per donar-los una resposta adequada, tant a les persones dependents com a les treballadores que desenvolupen la seua labor en el sector.

08/10/2020.
    Movilización dependencia Alicante

CCOO ha celebrat hui concentracions davant la Delegació i Subdelegació de Govern de València, Alacant i Castelló per reclamar més finançament per al sector de la dependència. El passat dia 1 d'octubre, treballadores i treballadors de la dependència ja es van concentrar davant diferents centres residencials de les tres províncies per exigir millores en les condicions laborals i un augment de ràtios en els centres de la tercera edat, que garantisquen la qualitat assistencial de les persones majors.

Espanya és un dels països d'Europa amb menor inversió en el sector de les cures, on existeix un gran desequilibri entre el que aporten les comunitats (83%) i l'Estat (17%). La provisió de serveis és majoritàriament privada, més del 80% dels recursos ho són, fet que des de CCOO entenem que cal corregir amb el reequilibri del sistema i amb una major inversió des de l'Estat i una aposta clara per un major pes de places públiques, tant en l'ajuda a domicili com en les residències.

Des de CCOO considerem insuficient la proposta del Govern d'incrementar-ne el finançament 600 milions d'euros. En primer lloc, perquè és totalment insuficient per atendre les persones que estan en llistes d'espera. I en segon lloc, perquè no tenen en compte ni la millora de l'atenció de les persones que actualment són ateses, ni de les pèssimes condicions laborals i retributives de les treballadores i treballadors.

A més, des de CCOO insistim en un major protagonisme en la gestió directa per part dels governs i això ineludiblement requereix inversió en la pública, que tampoc es contempla en les propostes de l'Administració.

Un sector altament feminitzat

La falta d'inversió genera una pobresa laboral en un sector en el qual més del 90% són treballadores, amb un alt índex de medicalització, derivades de lesions musculoesquelètiques, amb unes ràtios insuficients i uns salaris que no es corresponen amb el treball exercit.

CCOO continuarà realitzant mobilitzacions en el sector de la dependència fins que les treballadores i treballadors tinguen unes condicions laborals dignes i els usuaris i usuàries una assistència de qualitat a la seua altura. Els nostres majors i les persones que els cuiden es mereixen un finançament adequat.

#PosemCaraALaDependència #PonemosCaraALaDependencia