Comisiones Obreras del País Valenciano | 26 abril 2024.

La majoria de treballadores domèstiques encara no ha percebut l'ajuda promesa pel Govern

CCOO de Construcció i Serveis exigeix el compliment amb caràcter urgent d'aquesta mesura destinada a treballadores amb unes condicions laborals molt precàries. Les treballadores de la llar que es van quedar sense treball per la crisi del coronavirus segueixen sense haver cobrat el subsidi pactat pel Govern.

20/08/2020.
    Subsidi treballadores de la llar.

Les treballadores de la llar, un dels col·lectius més precaris a Espanya i més afectats per la crisi del coronavirus, veuen agreujada la seua situació per una ajuda que no arriba. El subsidi extraordinari per desocupació per a treballadores de la llar va ser aprovat a la fi del mes de març. No obstant això, no va ser fins al 5 de maig quan es va obrir el tràmit per a poder sol·licitar-lo.

Des de llavors s'han continuat sumant els mesos en què aquestes treballadores no han percebut cap mena d'ajuda; i és que, hui dia, les treballadores de la llar que es van quedar sense treball per la crisi del coronavirus segueixen sense haver cobrat el subsidi pactat pel Govern.

Des de CCOO de Construcció i Serveis exigim el compliment d'aquesta mesura amb caràcter urgent per a unes treballadores amb unes condicions laborals molt precàries, que no poden seguir així.

Així mateix, des del sindicat reivindiquem que aquest subsidi per desocupació no es pot quedar en una mesura conjuntural, sinó que s'ha de mantindre com a dret adquirit de manera permanent, igualant-se en drets a qualsevol altre col·lectiu emparat pel Règim General.