Comisiones Obreras del País Valenciano | 26 abril 2024.

CCOO PV urgeix a resoldre la situació en residències de majors

• El sindicat reclama major coordinació entre les conselleries de Sanitat i Polítiques Inclusives

La secretària de Política Social de CCOO PV, Ana Belén Montero, juntament amb representants de les federacions de Serveis a la Ciutadania, de Sanitat i d’Educació, van mantindre una reunió amb la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives per abordar la situació complicada de les residències de la tercera edat, el repartiment de materials de protecció a tota la xarxa de serveis socials, l'aplicació dels tests de detecció de la COVID-19, el reforç de les plantilles, així com el funcionament de la Renda valenciana d'inclusió.

29/04/2020.
Per a CCOO PV la situació en les residències de majors no pot esperar més

En primer lloc es va abordar el tema de la situació de contagis i defuncions en les residències de majors. El sindicat va instar a trobar una solució que acabe definitivament amb aquest drama, i va insistir en la necessitat d'una bona coordinació entre la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives i la Conselleria de Sanitat.

Es va fer una incidència especial en les “residències medicalitzades”, que són les que presenten major gravetat i les que requereixen d'una major dotació de plantilles i mesures de prevenció i protecció. Addicionalment, es va sol·licitar informació sobre l'obertura d'investigacions per part de la fiscalia. "És fonamental resoldre immediatament la situació en els centres residencials" van apuntar.

Igualment es va reiterar la necessitat de reforçar les plantilles, i es van realitzar propostes perquè aquestes mesures es pogueren dur a terme tan prompte com es puga.

A més, també es va sol·licitar informació de com s'està aplicant el Protocol establit el passat 24 d'abril per la Conselleria de Sanitat, en el qual es diu que es realitzarà el cribatge als centres residencials de persones majors mitjançant els tests de diagnòstics (tant a persones residents com a tots els professionals asimptomàtics en actiu). Des del sindicat es va posar l'accent en la celeritat en la qual ha d'establir-se el calendari d'aquestes proves, perquè es realitzen sense demora, així com en la necessitat d'ampliar aquest cribatge a tota la xarxa de serveis socials.

Entre moltes altres qüestions, aquesta organització persevera en la idea que l'Administració ha de ser més transparent pel que fa a la Renda valenciana d'inclusió. Per tant, es va sol·licitar que es continuen realitzant esforços per a dotar d'un major finançament a aquesta, i és fonamental la resolució de tots els expedients pendents de tramitació i una adequada flexibilització en aquestes tramitacions perquè la totalitat de les noves sol·licituds puguen ser cobertes.

La Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives està fent seues moltes de les propostes que des de CCOO PV s'hi estan traslladant i es mostra receptiva a continuar en aquesta línia en les pròximes setmanes.