Comisiones Obreras del País Valenciano | 26 abril 2024.

CCOO PV alerta sobre l'atur de les dones, que pel febrer arriba al 60 % de les persones desocupades

• El nombre de persones en atur al País Valencià el mes de febrer ha sigut de 366.262 persones, 300 persones menys respecte a gener.

La central sindical insta a prendre mesures de caràcter estructural per a eliminar totes les bretxes de gènere que pateixen les dones, entre aquestes l'accés a l'ocupació. Davant l'escassa reducció de l'atur pel febrer, CCOO PV insisteix en el canvi de model productiu que puga generar treball decent amb salaris dignes.

03/03/2020.
Ana García, secretària de Formació i Ocupació de CCOO PV.

El nombre de persones en atur al País Valencià el mes de febrer ha sigut de 366.262 persones, 300 persones menys respecte a gener (un -0,08 %). La nostra autonomia continua sent la tercera en volum d’atur, l’11,3 % del total de l'Estat. Una reducció escassa, que per a CCOO PV no oculta la realitat del nostre mercat laboral, ancorat en un sector productiu (serveis) que fluctua en funció de l'estació de l'any però que aporta una precarietat alta.

CCOO PV posa el focus en l’atur femení, que està al capdavant amb 219.252 dones aturades (un 59,9 % de l'atur total), davant dels 147.502 homes. Mentre l'atur masculí disminueix un 0,77 % (hi ha 1.137 aturats menys que pel gener), hi ha 837 dones més en atur que el mes de gener (un increment del 0,38 %). Per a la secretària de Formació i Ocupació de CCOO PV, Ana García, és necessari un compromís global, amb mesures estructurals i serveis públics per a l'atenció i cura de la infància i la dependència, i amb educació en la corresponsabilitat i en valors d'igualtat.

“És necessari acabar amb les desigualtats i discriminacions de tota mena cap a les dones i les mesures han de vindre de la mà del diàleg social amb el Govern central i amb el Consell. Acabar amb les bretxes de gènere en la formació professional facilitaria que les dones ens incorporàrem al mercat laboral amb majors opcions”, afirma García.

La responsable d'Ocupació de CCOO PV també destaca l'augment de l'atur entre les persones menors de 25 anys (un 4,14 %) el mes de febrer. El total d'aturats joves és de 28.650 persones.

La dirigent sindical insisteix en la necessitat d'avançar en el canvi de model productiu que siga capaç de generar treball decent amb salaris dignes, que permeten a la classe treballadora desenvolupar els seus projectes de vida i cobrir les seues necessitats bàsiques.

En aquest sentit, CCOO PV creu que s'hauria d'apostar per sectors que aporten un valor afegit alt tant a l'economia com a la creació d'ocupació digna: “És important la reindustrialització de la nostra autonomia, l'aposta pel desenvolupament d'energies renovables i la rehabilitació d'edificis, a més de la creació d'ocupació pública en educació, sanitat serveis socials i dependència. Tenim una població cada vegada més envellida i és necessari reforçar el sector de les cures”, explica Ana García.