Comisiones Obreras del País Valenciano | 27 abril 2024.

Gener 2020

Registre evolutiu de l'afiliació a la Seguretat Social al Vinalopó-Baix Segura

La UI CCOO Vinalopó-Vega Baixa realitza un registre evolutiu de les dades d'afiliació a la Seguretat Social. En el document de “Dades sociolaborals 2020” pot consultar-se la informació corresponent a les del mes de gener desagregades per municipis, comarques del Vinalopó i el Baix Segura, província d'Alacant, Comunitat Valenciana i Espanya.

03/02/2020.

La mitjana d'afiliacions el mes de gener de 2020 es va situar en 19.164.494 persones i va representar una disminució respecte del mes anterior de 244.044, així mateix comporta una xifra acumulada durant tot l'any, a l’esmentat mes, de 244.064 persones. Aquestes dades reflecteixen la mitjana de dies que han estat d'alta en la Seguretat Social.

El nombre global de persones registrades durant el mes de gener augmenta a 19.041.595 a Espanya, donades d'alta en els diferents règims de la Seguretat Social. Aquesta xifra significa una disminució de 220.041 respecte a desembre, amb un acumulat fins a gener de 220.041 persones. Desembre del passat any es va tancar amb 19.261.636 persones afiliades als diferents règims de la Seguretat Social (dades referides a l'últim dia del mes de gener).

Total de persones afiliades segons el seu gènere:

10.226.275 homes (el 53.36 %)8.938.219 dones (el 46.64 %)

En relació a gener de 2019, representa un increment de 345.194 persones: 124.524 són homes i 220.670 dones.

En el conjunt de les comarques Vinalopó-Baix Segura, amb data 31 de gener figuraven 261.150 persones afiliades a la Seguretat Social, distribuïdes entre:

L’Alt Vinalopó: 17.269 (330 menys que el mes anterior)

Baix Vinalopó: 100.063 (692 més que el mes anterior)

El Vinalopó Mitjà: 46.117 (629 menys que el mes anterior)

Baix Segura: 97.701 (845 menys que el mes anterior)

Si analitzem aquestes dades i en relació a les de l'anterior mes, observem una disminució en el conjunt de les comarques Vinalopó-Baix Segura de 1.112 persones en les afiliacions de la Seguretat Social del territori. El total acumulat des de gener-2019 a gener-2020 és de 1.095 persones més afiliades a la Seguretat Social.

En l'espai web de dades sociolaborals 2020 podem consultar aquesta informació per cadascun dels municipis de les comarques, en els quals s'observa el seguiment de l'afiliació.

També podem comparar les dades en cada municipi, en la província d’Alacant, Comunitat Valenciana i Espanya.