Comisiones Obreras del País Valenciano | 26 abril 2024.

CCOO se suma a les mobilitzacions internacionals per l’#EmergènciaClimàtica.

L'objectiu d'aquestes mobilitzacions és exigir als governs mesures efectives davant l'emergència climàtica i la necessitat d'un «pacte social» sobre l'amenaça del canvi climàtic, que implique el conjunt de la societat.

27/09/2019.
    Concentración ante el consistorio

CCOO s'ha sumat, com a part d'Aliança pel Clima, a les mobilitzacions internacionals per l'emergència climàtica que culminen avui, 27 de setembre, amb manifestacions pel clima amb un abast global. En el cas d'Espanya ha tingut el suport de més de 300 organitzacions adherides al manifest publicat el passat mes de juliol en defensa del futur, d'un planeta viu i d'un món just.

Des de CCOO del Camp de Morvedre i Alt Palància portem temps insistint en la conveniència d'impulsar algun fòrum on s'avaluen necessitats, es projecten solucions i es fomenten col·laboracions que servisquen per a millorar les condicions socials, econòmiques i mediambientals del nostre entorn. En un municipi com Sagunt, eminentment de caràcter industrial, on coexisteixen activitats productives molt pròximes a zones residencials, seria convenient que en lloc de mantenir-se exclusivament en la queixa es realitzaren tots els esforços possibles, tan públics com privats, per a establir mecanismes minimitzadors de molèsties i riscos, així com aportar un plus de qualitat de vida a la ciutadania i a l'entorn.

Un instrument útil per a aconseguir aqueixos objectius és la Llei autonòmica per al foment de la responsabilitat social, que és una eina orientada a incrementar la competitivitat i el foment del desenvolupament sostenible i la justícia social. No en va la Unió Europea defineix la responsabilitat social com la integració voluntària, per part de les empreses, de les preocupacions socials i mediambientals i la considera com una eina per a la consecució d’un creixement intel·ligent, sostenible i integrador. Entre les propostes que es van realitzar, abans de les eleccions municipals als partits polítics que es van reunir amb CCOO del Camp de Morvedre i Alt Palància, es trobava, precisament, la necessitat d'impulsar un fòrum que servisca d'instrument per a analitzar les repercussions, sobre la ciutat i el seu entorn, de les activitats industrials i el consum, així com l'establiment de mesures que servisquen per a minimitzar aquests efectes i per a incrementar la qualitat de vida de la ciutadania. Seguint els passos de la Generalitat Valenciana, aquest Fòrum, podria ser un símil del Consell de Responsabilitat Social que s'arreplega en l'esmentada Llei. De manera que, tant l'Administració pública, com el teixit empresarial i sindical, així com altres organitzacions amb representació reconeguda, estarien implicades i representades en els projectes que es desenvolupen.

Des de CCOO vam seguir apostant per una indústria controlada i sostenible i per una indústria que invertisca en la protecció del medi ambient, tant des de la nostra activitat sindical exigint a les empreses l'avaluació dels impactes ambientals dels centres de treball i plantejant l'establiment de plans d'actuació mediambiental per a reduir les seues emissions, com des de la nostra esfera sociopolítica exigint el compromís de les administracions públiques a promoure actuacions, on s'implique el conjunt de la societat, en accions mediambientals encaminades a millorar el nostre entorn i la qualitat de vida.